autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Volkswagen ve Frankfurtu: Šílenosti
Volkswagen ve Frankfurtu: Šílenosti
Nové miniauto Up, představené ve Frankfurtu, bude pro Volkswagen v příštích šesti letech možná nejdůležitějším modelem vůbec. Má totiž být nejprodávanější. Divíte se proto, že Němci nezůstali u jediného auta a vyjeli na výstaviště hned s několika více i méně šílenými koncepty? Na stánku Volkswagenu je toho vůbec k vidění hodně – automobilka si dala na domácí výstavě záležet. Pojďte se s námi podívat.
Kromě produkčního třídveřového hatchbacku stojí ve Frankfurtu hned šest dalších verzí modelu Up. Nejumírněnější z nich je Eco-Up. Od auta, které brzy vyrazí na trh, se příliš neliší a brzy jej doplní v ceníku. Eco-Up má stejný litrový tříválec, ovšem naladěný na 67 koní a schopný pálit zemní plyn. Volkswagen slibuje emise 79 g/km, jimž by měla odpovídat spotřeba kolem tří litrů na sto kilometrů. Auto v ceníku zastoupí diesel, ten se totiž pod kapotou modelu Up neobjeví.Také e-Up uvidíme na trhu, a to v roce 2013. I v jeho případě jméno prozrazuje mnohé. e-Up má baterii s kapacitou 18 kilowatthodin a jeho přední kola pohání osmdesátikoňový elektromotor. Volkswagen slibuje dojezd 130 kilometrů a nejvyšší rychlost 135 kilometrů v hodině.
Ani Cross Up není plácnutím do vody. Zda se malý Volkswagen vydá v budoucnu do terénu zatím nebylo rozhodnuto, ale červený oplastovaný vůz předvádí něco jiného. Jako jediný na scéně má totiž pětidveřovou karoserii. Ta se v nabídce objeví brzy po třídveřové a časem ji téměř určitě doplní i ta sada plastů. Zatím nepadlo ani slovo o pohonu všech kol, ale konkurenční Fiat Panda na něm postavil část své image, tak proč by to neměl zkusit také Volkswagen?Co přesně zamýšlí Volkswagen se studií GT Up není zcela jasné. Má pod kapotou stejný litrový tříválec s turbem jako produkční vozy, jen naladěný na kulatých sto koní. Hmotnost 900 kilogramů slibuje podobně skvělé zážitky jako prapůvodní Golf GTI. Produkční Up ve verzi GT by alespoň nám dával dokonalý smysl.Zbylá dvě auta už tolik produkčního potenciálu nemají. Vůz nazvaný jednoduše Buggy (bez „Up“) sdílí se sériovým modelem málo po stránce zevnějšku a o to je zajímavější. Vyjma vizuální stránky věci však nic nového nenabízí. Stejné je to i s konceptem Azzura, který rovněž postrádá střechu. Vůz inspirovaný plážovými vozítky a malými plachetnicemi navrhl Walter de Silva ve spolupráci s Giorgettem Giugiarem.Dlouhou řadou konceptů Up však výčet aut na stánku Volkswagenu nekončí. Stojí tu totiž také nový nový Brouk ve verzi R. Zatím jde jen o studii a ani data nejsou kompletní, ale Beetle R by mělo pohánět podobné ústrojí jako Golf R. To znamená přibližně 270 koní a pohon předních, nebo všech kol – to zatím nevíme. O produkci Volkswagen teprve rozhodne, ale můžete si na auto klidně vsadit.
Za zmínku stojí také koncept rally speciálu Polo R WRC. Jak asi víte, Volkswagen míří do mistrovství světa v rally, kde bude od roku 2013 měřit síly s Citroënem, Fordem a Mini. Jeho tým už dnes sbírá zkušenosti s Fabií S2000, Polo zatím není hotové. Ve Frankfurtu se můžete podívat, jak bude vypadat.
autoweb.cz