autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Up: Konec tažení za záchranu ledovců
Volkswagen Up: Konec tažení za záchranu ledovců
Největší německá automobilka stála na počátku obrovské módní vlny downsizingu. Malé motory Volkswagenu sbírají už několik let ocenění po celém světě. Do čela závodu o nejmenší pohonnou jednotku se však stále více tlačí Fiat. Ten udělal před nedávnem další velký krok, když rozsekl tradiční motor v půli a nabídl zákazníkům první moderní dvouválec. Volkswagen, kupodivu, Italy nebude následovat. Chystaný model Up, jehož produkční verze se údajně objeví za rok ve Frankfurtu, raději osadí tříválci.
Ulrich Hackenberg, šéf výzkumu a vývoje německé automobilky, věří, že downsizing se blíží svým limitům: „Potřebujeme pracovat na výkonech a spotřebě současných motorů, jejich další zmenšování nám teď nic nového nedá.“ Up místo dvouválců dostane tříválcové motory, které „posunou naše technologie dál a naplno využijí jejich potenciál“, slibuje Hackenberg.Technický ředitel projektu Jetta Michael Hinz připustil, že Volkswagen s dvouválcovými jednotkami experimentoval. Automobilka však podle něj musí nejprve vylepšit své tříválce, než se pustí do stavby menších motorů. „Viděl jsem dvouválec běžet,“ prozradil, „ale z výrobního hlediska by to bylo velmi náročné řešení.“
Na vysvětlenou Hinz dodal: „Dokonce i tříválce jsou pro nás po výrobní stránce velmi drahé. Mají hrubý chod, nejsou tak kultivované jak bychom chtěli. To neznamená, že tříválce opustíme.“ Volkwagen tedy bude dál pracovat na vychování svých tříválců, spíš než by plýtval energií na stavbu ještě menších a problematičtějších motorů, jejichž odhlučnění by vyšlo ještě dráž.
autoweb.cz