Volkswagen Up je oficiálně věcí veřejnou

Bude levnější než Polo a nejprostornější ve třídě. Má se stát nejprodávanějším VW. Diesel nečekejte, jen benzínové tříválce se 60, nebo 75 k a 4,3 l/100 km.

Koncept Up! měl motor vzadu a patřil k technicky nejzajímavějším autům, které Volkswagen v posledních deseti letech představil. Pro sériovou produkci z něj nezbylo v podstatě nic. Up představený ve Frankfurtu má pohon předních kol a motor umístěný vpředu napříč. Jde o zcela obyčejné městské auto, ničím vevyčnívající z řady plné Fiatů Panda, Renaultů Twingo a dalších. Jenže kdo říká, že to je špatně?

Up by se měl do roku 2018 stát nejprodávanějším Volkswagenem. Přepraví pohodlně přinejmenším dva dospělé (slibuje čtyři) na vzdálenosti mnohem delší, než každý den absolvuje drtivá většina Evropanů. Jeho tvůrci slibují maximální užitnou hodnotu, limitovanou pouze kompaktními rozměry. K tomu by měl Up být o víc než deset procent levnější než srovnatelné Polo.Pravda, s 3540 milimetry délky není poslední přírůstek do rodiny VW přímo obr, na novou Pandu (rovněž ve Frankfurtu) ztrácí jedenáct centimetrů a do posledního Pola mu schází dokonce čtyřicet tři. Prostor uvnistř však diktuje především rozvor náprav a zde si nové auto vede s 2420 milimetry velmi dobře. Volkswagen slibuje 250 litrů místa v kufru. S 1640 milimetry šířky je Up stejně široký jako nejnovější Panda, problémeme by tedy neměl být ani prostor na lokty.

Volkswagen Up velká fotogalerie

Volkswagen Up fotogalerie

Pod kapotou nenajdou nic zajímavého milovníci dieselů. Stále přísnější evropské normy dělají ze vznětových jednotek velmi nákladné hračky, které budou časem vyhrazeny pouze stále větším vozům. Up je ze hry už dnes. Časem se objeví verze na zemní plyn s emicemi kolem 86 gramů na kilometr a za dva roky bychom se měli projet v plug-in hybridu.Zákazníci by však neměli zoufat ani dnes. Dostanou svůj malý Volkswagen s novým přeplňovaným tříválcem o objemu rovný jeden litr. Ten bude z podstaty věci úsporný, a přitom vůbec ne slabý: jeho dvě verze nabídnou 60 a 75 koňských sil. VW slibuje zákazníkům spotřebu 4,2 a 4,3 litru na sto kilometrů.

Ve věci převodovek nění zatím docela jasno. Všechny verze modelu Up dostanou v základu pětirychlostní manuál, za příplatek by však mělo být k dispozici automatizované ústrojí. Zda na sebe vezme podobu dvouspojkové převodovky, nebo nějakou jinou, nikdo netuší.

autoweb.cz

13.9.2011 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist