autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Volkswagen Touareg W12 Sport
Volkswagen Touareg W12 Sport
Pokud byste měli mezi současnými SUV vybrat to nejsportovnější z nich, museli byste chtě nechtě zvolit Porsche Cayenne Turbo. Na jeho design existují velmi rozporuplné názory, ale výjimečné jízdní výkony a schopnosti v terénu mu nemůže nikdo upřít. Jeho nejbližším příbuzným je Volkswagen Touareg, jehož vývoj probíhal souběžně s Cayennem a který se s ním i dnes částečně vyrábí u Volkswagenu v Bratislavě.
Nová speciální verze Touaregu W12 vznikla pravděpodobně ze dvou důvodů – jednak proto, aby se Volkswagen vyrovnal síle a jízdním výkonům Cayennu, ale také proto, aby vzniknul další model s jeho výjimečně kompaktním dvanáctiválcem, který se dnes objevuje nejen u Audi A8, ale i v Bentleyi Continental GT či VW Phaetonu. Po dlouhé době se tak na trhu opět představuje dvanáctiválcový off-road, shodou okolností v rámci jedné skupiny. Poslední terénní auto s dvanáctiválcem neslo znak Lamborghini, který dnes patří do koncernu VW.
Touareg W12 má výkon 450 koní a točivý moment 600 Nm (Cayenne Turbo 450 koní a 621 Nm) a svými jízdními výkony se téměř vyrovnává Porschi – 5,9 s proti 5,6 s a omezených 250 km/h proti 265 km/h. Alespoň rychloměr je v Touaregu očíslovaný až ke třístovce, i když ani i bez omezovače by se Volkswagen určitě nedostal nad maximálku Cayennu.
Touareg se však s tímto motorem stává jediným autem svého druhu na světě, u kterého máte na výběr ze dvou obřích motorů, z nichž jeden jezdí na benzín a druhý na naftu (V10 TDi). Oba jsou spojeny s automatickou šestistupňovou převodovkou.
Verze Sport představená v Paříži nese řadu úprav z příplatkového programu Volkswagen Individual. Vedle sytě modrého laku to jsou hlavně dvacetipalcová kola s pneumatikami 275/40, odlišný tvar nárazníků, zatmavená skla, rozšířené lemy blatníků a chromované výfukové koncovky.
V interiéru vynikají hlavně sportovní sedačky potažené alcantarou, hliníkové doplňky na palubní desce a prahové lišty s nápisem W12 Sport.
Vrcholný model v řadě Touareg se v Evropě začíná prodávat tento měsíc, ale jeho cenovka se po všech úpravách pravděpodobně nebude příliš lišit od Cayennu Turbo, který stojí 3,1 miliony korun.
redakce autoweb.cz