Volkswagen Touareg W12 Sport

S výkonem 450 koní se staví na roveň Cayennu Turbo, ale s motorem W12 má o čtyři válce navíc. Vzdáleně tak hraje roli moderního nástupce off-roadu Lamborghini LM.

Pokud byste měli mezi současnými SUV vybrat to nejsportovnější z nich, museli byste chtě nechtě zvolit Porsche Cayenne Turbo. Na jeho design existují velmi rozporuplné názory, ale výjimečné jízdní výkony a schopnosti v terénu mu nemůže nikdo upřít. Jeho nejbližším příbuzným je Volkswagen Touareg, jehož vývoj probíhal souběžně s Cayennem a který se s ním i dnes částečně vyrábí u Volkswagenu v Bratislavě.

Nová speciální verze Touaregu W12 vznikla pravděpodobně ze dvou důvodů – jednak proto, aby se Volkswagen vyrovnal síle a jízdním výkonům Cayennu, ale také proto, aby vzniknul další model s jeho výjimečně kompaktním dvanáctiválcem, který se dnes objevuje nejen u Audi A8, ale i v Bentleyi Continental GT či VW Phaetonu. Po dlouhé době se tak na trhu opět představuje dvanáctiválcový off-road, shodou okolností v rámci jedné skupiny. Poslední terénní auto s dvanáctiválcem neslo znak Lamborghini, který dnes patří do koncernu VW.

Touareg W12 má výkon 450 koní a točivý moment 600 Nm (Cayenne Turbo 450 koní a 621 Nm) a svými jízdními výkony se téměř vyrovnává Porschi – 5,9 s proti 5,6 s a omezených 250 km/h proti 265 km/h. Alespoň rychloměr je v Touaregu očíslovaný až ke třístovce, i když ani i bez omezovače by se Volkswagen určitě nedostal nad maximálku Cayennu.

Touareg se však s tímto motorem stává jediným autem svého druhu na světě, u kterého máte na výběr ze dvou obřích motorů, z nichž jeden jezdí na benzín a druhý na naftu (V10 TDi). Oba jsou spojeny s automatickou šestistupňovou převodovkou.

Verze Sport představená v Paříži nese řadu úprav z příplatkového programu Volkswagen Individual. Vedle sytě modrého laku to jsou hlavně dvacetipalcová kola s pneumatikami 275/40, odlišný tvar nárazníků, zatmavená skla, rozšířené lemy blatníků a chromované výfukové koncovky.

V interiéru vynikají hlavně sportovní sedačky potažené alcantarou, hliníkové doplňky na palubní desce a prahové lišty s nápisem W12 Sport.

Vrcholný model v řadě Touareg se v Evropě začíná prodávat tento měsíc, ale jeho cenovka se po všech úpravách pravděpodobně nebude příliš lišit od Cayennu Turbo, který stojí 3,1 miliony korun.

redakce autoweb.cz

1.10.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist