Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG 190 k (2016)

Nový Volkswagen Tiguan s dvoulitrovým turbodieselem zprostřed nabídky, pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou je velmi dobrý crossover, to však neznamená, že není úplně bez chyb.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8.4

Radosti

Skvělá ovladatelnost; dostačující a úsporný motor; digitální přístroje; prostornost

Starosti

Příliš tuhý podvozek a pazvuky od přední nápravy; interiér jako přes kopírák

Psát o novém Volkswagenu Tiguan je trochu obtížné. Vlastně si v něm vůbec nepřipadám jako v novém autě. Ne že by Tiguan působil jako staré auto, na kterém se mezigeneračně nic nezměnilo, ale všem ostatním Volkswagenům je tak podobný, že rozdílů je opravdu jen pramálo. Vlastně o něm klidně mohu prohlásit, že je to takový Passat na chůdách, se vším všudy, co k němu patří. A tady bych mohl skončit.

Pokud vám ovšem tolik nestačí, řeknu vám o něm víc. Tak třeba to, že se mi moc vzhledově nelíbí. S mnoha dalšími lidmi jsme se shodli na tom, že je Tiguan zepředu snad až přeplácaný a zezadu zvláštním způsobem neforemný, ale to je čistě jen můj pohled, můžete na to mít jiný názor. Jestli se vám líbí, proč ne. Ostatně prohlédněte si ho ve fotogalerii, já se teď jdu zvenku přesunout dovnitř.

Interiér

A tady je to také Passat jako přes kopírák, snad ještě s prvky nového Touranu. Jestli je to špatně? Jak se to vezme. Že je interiér trochu bez nápadu, to musí uznat snad každý, nelze mu však upřít tradiční kvality VW. Tedy dobré dílenské zpracování, perfektní ergonomii, logické rozmístění ovladačů, velmi dobrou pozici za volantem… Digitální přístroje možná jsou převzaté z Passatu, ale stále vypadají skvěle, navíc v Tiguanu lze zobrazit i off-roadový režim. Mnoho však neukáže, jen úhel natočení předních kol, rychlost nastavenou na asistentu pro sjíždění kopců a kompas.

Středový displej toho ukáže víc, můžete si navolit navíc ještě třeba nadmořskou výšku a další trochu zbytné údaje, důležitý náklonoměr jsem však v nabídce nenašel. Posuňte se v menu o stránku vedle a můžete si navolit další tři data, tentokrát jízdní, jako tlak turba, teplotu oleje, aktuální výkon apod. Hádám však, že v terénu nebo na okruhu Tiguan mnoho času nestráví, takže se podívejme na jeho praktickou stránku. Vpředu se sedí na poměry crossoverů nízko, vzadu se naopak sedí výš a místa je tu opravdu hodně. Zadní sedadla lez samozřejmě posouvat v podélném směru, menší problém jsem měl jen se skládacím jídelním stolkem, kterého jsem se zespodu dotýkal koleny. Výsuvný držák na nápoje je pak vyloženě fórový. Kufr je velký dost, nacpete to něj 615 litrů nákladu (o výrazných 145 litrů víc než v minulé generaci), pod podlahou je pak rezervní kolo a subwoofer audiosystému Dynaudio.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Pohon a spotřeba

Motor 2.0 TDI o výkonu 190 koní a točivém momentu 400 Nm patří do středu nabídky dvoulitrových turbodieselů. Předjíždění si občas musíte dvakrát rozmyslet, jelikož přes 1,7 tuny je dost hmotnosti. Pořád je ale v rezervě 2.0 BiTDI s 240 koňmi, pokud by vám to bylo málo, tento motor ale Tiguanu akorát stačí. Jeho hlavní předností je tichý chod – pokud jej zrovna nevytáčíte, vůbec o něm nevíte. Také zátah nabízí v poměrně širokém spektru otáček, takže nemusíte dlouze čekat, než se turbodmychadlo nadýchne, nebo snad zbytečně podřazovat.

Spotřeba na tom také není vůbec špatně – týdenní průměr se ustálil na 7,3 l/100 km, přičemž po městě jsem jezdil přesně do osmi litrů, volným tempem mimo město pak i za šest litrů. Mírně svižnější jízda po dálnici a okreskách si pak vyžádala totožných 7,3 litrů.

Ovladatelnost

Tiguan se umí v zatáčkách hodně blýsknout, dopomáhá mu k tomu tuhé nastavení podvozku a přesné řízení. Daní za skvělé jízdní vlastnosti na hladkém povrchu je však nižší komfort odpružení na povrchu špatném. Vinu na tom nesou velká 20″ kola a, jak už bylo řečeno, i tuhé tlumiče. Že se auto na nerovnostech mírně natřásá, to by se dalo ještě odpustit, jelikož se nenechá vyloženě rozhodit, horší je ovšem projev přední nápravy při přejezdu přes nerovnost, typicky třeba retardér. Můžete jet sebepomaleji, a stejně se dočkáte ošklivé rány od předních kol, skoro jako by měla upadnout. Jestli na tom něco změní menší kola, to ukáže až čas a test dalšího kusu.

Od pohonu všech kol můžete čekat typicky neutrální nastavení, zajímavostí pak je o 11 mm vyšší podvozek oproti předokolkám. Novinkou v Tiguanu je otočný přepínač jízdních režimů, kde kromě typických silničních módů můžete zvolit režim do deště a terénu. Off-Road mód navíc můžete individualizovat podle svých chutí, vedle podvozku, řízení, tempomatu a motoru můžete upravit i chování čtyřkolky a vypínat/zapínat asistent pro jízdu z/do kopce. Pravověrný off-road se z Tiguana stejně nestane, při bloudění po polních a lesních cestách jsem však uvítal tupější odezvu na plyn a větší prokluz spojky, což umožňuje jet terénem mnohem plynuleji.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Druhá generace Volkswagenu Tiguan se povedla, ostatně nic jiného jsme čekat ani nemohli. Auto je to dobře vyrobené, uvnitř prostorné, hezky zpracované a výborně se řídí. Jedinou velkou kaňkou na hodnocení jsou pazvuky od přední nápravy při přejezdu nerovností a tuhý podvozek, tomu by ale mohla pomoci menší kola s vyšším profilem pneumatik. V tuto chvíli však na to přesnou odpověď dát nedokážu.

Motoricky je pak 2.0 TDI se 190 koňmi zlatým středem – jede tak akorát a spotřeba se také drží v zavedeném průměru. Tento motor však jinak než s automatem a čtyřkolkou nedostanete, takže cena je logicky vyšší – začíná na 935 tisících v prostřední výbavě Comfortline. Přihoďte pár maličkostí a jste na milionu.

Konkurenti

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Kompresní poměrneuvedeno
Vrtání x zdvih (mm)neuvedeno
Převodovkasedmistupňová dvouspojková
Poháněná kolavšechna čtyři
Podvozek
Pneumatiky vpředu235/45 R20
Pneumatiky vzadu235/45 R20
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)140 / 190 v 3500 - 4000
Točivý moment (Nm)400 v 1900 - 3300
Výkon/hmotnost (k/t)110
0-100 km/h (s)7,9
Nejvyšší rychlost (km/h)212
Spotřeba paliva (l/100 km)6,5 / 5,2 / 5,7
Objem nádrže (l)neuvedeno
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4486
Šířka (mm)1839
Výška (mm)1643
Rozvor náprav (mm)2681
Provozní hmotnost (kg)1723
Celková hmotnost (kg)2320
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)2500
Zavazadlový prostor (l)615 / 1655
Ceny
Základní cena modelu569 900,- (1.4 TSI 125 k Trendline)
Základní cena test. verze934 900,- (2.0 TDI 190 k 4Motion DSG Comfortline)
25.8.2016 6:05| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist