Volkswagen Tiguan 2.0 TSI 4Motion DSG 180 k (2016): První kontakt
autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Tiguan > Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG 190 k (2016)
Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 4Motion DSG 190 k (2016)
Dynamika 8
Chování na silnici 8
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8.4
Radosti
Skvělá ovladatelnost; dostačující a úsporný motor; digitální přístroje; prostornost
Starosti
Příliš tuhý podvozek a pazvuky od přední nápravy; interiér jako přes kopírák
Psát o novém Volkswagenu Tiguan je trochu obtížné. Vlastně si v něm vůbec nepřipadám jako v novém autě. Ne že by Tiguan působil jako staré auto, na kterém se mezigeneračně nic nezměnilo, ale všem ostatním Volkswagenům je tak podobný, že rozdílů je opravdu jen pramálo. Vlastně o něm klidně mohu prohlásit, že je to takový Passat na chůdách, se vším všudy, co k němu patří. A tady bych mohl skončit.
Pokud vám ovšem tolik nestačí, řeknu vám o něm víc. Tak třeba to, že se mi moc vzhledově nelíbí. S mnoha dalšími lidmi jsme se shodli na tom, že je Tiguan zepředu snad až přeplácaný a zezadu zvláštním způsobem neforemný, ale to je čistě jen můj pohled, můžete na to mít jiný názor. Jestli se vám líbí, proč ne. Ostatně prohlédněte si ho ve fotogalerii, já se teď jdu zvenku přesunout dovnitř.
Interiér
A tady je to také Passat jako přes kopírák, snad ještě s prvky nového Touranu. Jestli je to špatně? Jak se to vezme. Že je interiér trochu bez nápadu, to musí uznat snad každý, nelze mu však upřít tradiční kvality VW. Tedy dobré dílenské zpracování, perfektní ergonomii, logické rozmístění ovladačů, velmi dobrou pozici za volantem… Digitální přístroje možná jsou převzaté z Passatu, ale stále vypadají skvěle, navíc v Tiguanu lze zobrazit i off-roadový režim. Mnoho však neukáže, jen úhel natočení předních kol, rychlost nastavenou na asistentu pro sjíždění kopců a kompas.
Středový displej toho ukáže víc, můžete si navolit navíc ještě třeba nadmořskou výšku a další trochu zbytné údaje, důležitý náklonoměr jsem však v nabídce nenašel. Posuňte se v menu o stránku vedle a můžete si navolit další tři data, tentokrát jízdní, jako tlak turba, teplotu oleje, aktuální výkon apod. Hádám však, že v terénu nebo na okruhu Tiguan mnoho času nestráví, takže se podívejme na jeho praktickou stránku. Vpředu se sedí na poměry crossoverů nízko, vzadu se naopak sedí výš a místa je tu opravdu hodně. Zadní sedadla lez samozřejmě posouvat v podélném směru, menší problém jsem měl jen se skládacím jídelním stolkem, kterého jsem se zespodu dotýkal koleny. Výsuvný držák na nápoje je pak vyloženě fórový. Kufr je velký dost, nacpete to něj 615 litrů nákladu (o výrazných 145 litrů víc než v minulé generaci), pod podlahou je pak rezervní kolo a subwoofer audiosystému Dynaudio.
Pohon a spotřeba
Motor 2.0 TDI o výkonu 190 koní a točivém momentu 400 Nm patří do středu nabídky dvoulitrových turbodieselů. Předjíždění si občas musíte dvakrát rozmyslet, jelikož přes 1,7 tuny je dost hmotnosti. Pořád je ale v rezervě 2.0 BiTDI s 240 koňmi, pokud by vám to bylo málo, tento motor ale Tiguanu akorát stačí. Jeho hlavní předností je tichý chod – pokud jej zrovna nevytáčíte, vůbec o něm nevíte. Také zátah nabízí v poměrně širokém spektru otáček, takže nemusíte dlouze čekat, než se turbodmychadlo nadýchne, nebo snad zbytečně podřazovat.
Spotřeba na tom také není vůbec špatně – týdenní průměr se ustálil na 7,3 l/100 km, přičemž po městě jsem jezdil přesně do osmi litrů, volným tempem mimo město pak i za šest litrů. Mírně svižnější jízda po dálnici a okreskách si pak vyžádala totožných 7,3 litrů.
Ovladatelnost
Tiguan se umí v zatáčkách hodně blýsknout, dopomáhá mu k tomu tuhé nastavení podvozku a přesné řízení. Daní za skvělé jízdní vlastnosti na hladkém povrchu je však nižší komfort odpružení na povrchu špatném. Vinu na tom nesou velká 20″ kola a, jak už bylo řečeno, i tuhé tlumiče. Že se auto na nerovnostech mírně natřásá, to by se dalo ještě odpustit, jelikož se nenechá vyloženě rozhodit, horší je ovšem projev přední nápravy při přejezdu přes nerovnost, typicky třeba retardér. Můžete jet sebepomaleji, a stejně se dočkáte ošklivé rány od předních kol, skoro jako by měla upadnout. Jestli na tom něco změní menší kola, to ukáže až čas a test dalšího kusu.
Od pohonu všech kol můžete čekat typicky neutrální nastavení, zajímavostí pak je o 11 mm vyšší podvozek oproti předokolkám. Novinkou v Tiguanu je otočný přepínač jízdních režimů, kde kromě typických silničních módů můžete zvolit režim do deště a terénu. Off-Road mód navíc můžete individualizovat podle svých chutí, vedle podvozku, řízení, tempomatu a motoru můžete upravit i chování čtyřkolky a vypínat/zapínat asistent pro jízdu z/do kopce. Pravověrný off-road se z Tiguana stejně nestane, při bloudění po polních a lesních cestách jsem však uvítal tupější odezvu na plyn a větší prokluz spojky, což umožňuje jet terénem mnohem plynuleji.
Verdikt
Druhá generace Volkswagenu Tiguan se povedla, ostatně nic jiného jsme čekat ani nemohli. Auto je to dobře vyrobené, uvnitř prostorné, hezky zpracované a výborně se řídí. Jedinou velkou kaňkou na hodnocení jsou pazvuky od přední nápravy při přejezdu nerovností a tuhý podvozek, tomu by ale mohla pomoci menší kola s vyšším profilem pneumatik. V tuto chvíli však na to přesnou odpověď dát nedokážu.
Motoricky je pak 2.0 TDI se 190 koňmi zlatým středem – jede tak akorát a spotřeba se také drží v zavedeném průměru. Tento motor však jinak než s automatem a čtyřkolkou nedostanete, takže cena je logicky vyšší – začíná na 935 tisících v prostřední výbavě Comfortline. Přihoďte pár maličkostí a jste na milionu.
Konkurenti
Nissan Qashqai 1.6 dCi 130 All mode 4×4-i (2016)
První jízda | vydáno 12. 8. 2016
Renault Kadjar Energy dCi 130 4×4 (2015): První jízdní dojmy
Autonovinky | vydáno 6. 7. 2015
První jízda | vydáno 8. 2. 2016
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Kompresní poměr | neuvedeno |
Vrtání x zdvih (mm) | neuvedeno |
Převodovka | sedmistupňová dvouspojková |
Poháněná kola | všechna čtyři |
Podvozek | |
Pneumatiky vpředu | 235/45 R20 |
Pneumatiky vzadu | 235/45 R20 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 140 / 190 v 3500 - 4000 |
Točivý moment (Nm) | 400 v 1900 - 3300 |
Výkon/hmotnost (k/t) | 110 |
0-100 km/h (s) | 7,9 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 212 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,5 / 5,2 / 5,7 |
Objem nádrže (l) | neuvedeno |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4486 |
Šířka (mm) | 1839 |
Výška (mm) | 1643 |
Rozvor náprav (mm) | 2681 |
Provozní hmotnost (kg) | 1723 |
Celková hmotnost (kg) | 2320 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2500 |
Zavazadlový prostor (l) | 615 / 1655 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 569 900,- (1.4 TSI 125 k Trendline) |
Základní cena test. verze | 934 900,- (2.0 TDI 190 k 4Motion DSG Comfortline) |