Volkswagen T-Roc (2014) je koncept třídveřového targa-crossoveru o velikosti Golfu

Zdá se, že německý koncern se jal zkoumat možnosti, jak rozšířit své pole působnosti v dosud jen málo obsazených anebo zatím vůbec neobjevených segmentech.

Koncern Volkswagen se v předvečer ženevského autosalonů tradičně nedržel zkrátka a kromě celé plejády nových produkčních automobilů představil také několik zajímavých konceptů včetně mladoboleslavské studie VisionC. Do druhé skupiny vozů patří také crossover T-Roc velikosti Golfu a postavený na platformě MQB, který „naznačuje podobu příštího SUV“.


Jestli je tím myšlen nástupce modelu Tiguanu anebo zcela nové auto naznačující snahu VW zavést do výroby třídveřový crossover, vedení společnosti nespecifikovalo, naznačilo ovšem, že se tento stroj „svými rozměry zařazuje pod Tiguan“ a že firma „zvažuje své působení v dalších segmentech“.

Volkswagen T-Roc s dvojicí odnímatelných střešních panelů využívá pohonnou jednotku, kterou budou důvěrně znát majitelé Škody Octavia Scout. Pod přední kapotou je umístěný dvoulitrový diesel TDI o výkonu 184 koní a točivém momentu 380 newtonmetrů pohánějící skrze sedmistupňové DSG všechna čtyři kola pomocí Haldexu, zde s tradičním označením 4Motion.

Ačkoli máme o plné funkčnosti tohoto vozu (snad z pochopitelných důvodů) jisté pochybnosti, Volkswagen říká, že T-Roc nabízí jeden ze tří dostupných jízdních režimů nazvaných Street, Offroad a Snow. Překládat je snad nemusíme, pouze bychom chtěli podotknout, že vůz se pohybuje na devatenáctipalcových kolech a pneumatikách o rozměru 245/45 R19 a váží relativně rozumných 1420 kg.

3.3.2014 9:10| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist