autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen T-Cross > Volkswagen T-Cross potěší jak ve městě, tak mimo něj. Se silnější motorem má příjemný šmrnc
Volkswagen T-Cross potěší jak ve městě, tak mimo něj. Se silnější motorem má příjemný šmrnc
VW T-Cross je na první pohled docela roztomilé auto, které je za nás naprosto ideální pro ženský segment či mladé rodiny. Ostatně Němci se rozhodli sáhnout do jeho vizuálu jen minimálně, ale nabízí třeba nové barvy, díky kterým kompaktního společníka rozzáříte na silnici. V našem případě mělo auto žlutou barvu, která vzbuzovala u kolemjdoucích celkem rozruch. Prostě přítomnost barevného auta na silnici, kde se míhá pořád stříbrná v milionech obměn, je k nezaplacení. Došlo i k úpravě předního a zadního nárazníku a implementaci matrixových světlometů (u vyšší R-linové řady) a ledek do zadních svítilen, takže auto nabylo na mladistvosti. A to je v podstatě z té vizuální stránky všechno. Ještě vlastně zpříjemňujícím vizuálním prvkem byla chromovaná lišta procházející středem masky chladiče, která se rozpínala do boků/do světel.
Komfortní v cock-pitu
Uvnitř už změny oproti předchozí generaci poznáte znatelněji. A jsou příjemné. Ať už se jedná o osmipalcový systém infotainmentu MIB3, který běhá velmi čistě s plnohodnotnou grafikou a skoro bezchybnou napojitelností na Android Auto, nebo o nový moderní volant s příjemnými materiály nebo ponechaným separé ovládáním klimatizace, které je sice dotykové, ale tím, že je vlastně samostatně stojící, je kvitování hodné. Příjemný do ruky je i volič automatické převodovky, který si na nic nehraje a je lehce ovladatelný.
Digitální přístrojovka, která byla v našem případě velká 10, 25 palce byla příplatková (7 700 Kč), ale rozhodně stojí za to ji mít.
Kupodivu velmi příjemná byla i přední sportovní sedadla s emblémem „R“ a vizuálně líbivým šedým zdobením.
Malé auto < Velký prostor v interiéru
Co se týká celkově prostornosti uvnitř, je až překvapující, co inženýři dokázali. V pohodě se sem vejde čtyřčlenná rodina se zavazadly měkkého typu. Všichni budou mít dost prostoru nad hlavou i před nohama (vzadu hlavně proto, že lavice je posuvná o 140 mm), vzadu v kufru je to už o správném tetrisovém nastavení, ve kterém máte možnost využít 385 – 455 litrů prostoru. U VW tvrdí, že auto je dimenzované až pro pětličlennou rodinu, ale tady bychom měli určité pochybnosti.
Pod kapotou silnější jednotka
V testu už se u nás objevil litrový tříválec, tak jsme tentokrát sáhli po čtyválcovém 1,5litru, který měl trošku sofistikovanější projev, ať už se to týkalo samotného akustického výsledku nebo onoho vibračního. Výkonnostně motoru není co vytknout, hezky táhne a má stálý projev, kterému občas ale hodí vidle do cesty automatická převodovka, jejíž chování je někdy dosti nevyzpytatelného charakteru. Jak by řekla nejznámější česká postava „řadí hezky, to nemohu říct“, ale pokud ji šlápnete na krk a chcete po ni podřazení, aby ze sebe vydala dynamičtější projev, zaváhá. Zasloužila by si více péče.
Více o Volkswagenu California
Pořád ale platí, že je to menší auto spíše do města než na závodnické radovánky, i napříč tomu, že dálniční limity mu sluší. Podvozkově tomu sedí spíše rovnější silnice bez výmolů (takže zmiňované dálnice), protože spodek aut je naladěn v „normálním“ stylu. Nebudeme říkat, že ve špatném, to se nehodí, spíše v základním. Rázy dovnitř totiž pustí. Ne hodně, ale taky ne málo.
Auto, které má pracovat, ne se bavit
Pokud ale po T-Crossu budete chtít nějakou srandu, asi si ji spíše odpusťte a věnujte se mu jako autu, které má splnit hlavně funkci převozu rodiny z bodu A do bodu B, nebo například tažení přepravníku na koně. Dynamiku sice má, i hezky jízdní projev, ale pokud ho divoce pošlete do zatáčky, už tam bude lehce „kolísat“. Nechte ho tak žít životem pomocníka a věnujte mu v tom ohledu onu pozornost. Když na něj nebude spěchat, dostanete se na spotřebu 6,5l/100 km, pokud mu trošku budete šlapat na krk, pocítíte to na 7,1litrech spotřeby.
Co vám naopak udělá radost je ten pocit při usednutí za volant. Budete spokojeni. V podstatě mu nic nechybí a splňuje komfort dané třídy a pohodlí cestování. Základní verzi pořídíte od přibližně 450 tisíc korun. S různými příplatky dostanete až 853 600 korun (námi testovaná verze).