autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Race Touareg 3 Qatar: Pouštní krysa
Volkswagen Race Touareg 3 Qatar: Pouštní krysa
Silniční Volkswagen Touareg není dobrým tématem na stránku nadepranou velkým SuperSports. Zvlášť ne s dvouapůllitrovým dieselem pod kapotou. Jenže co když má onen silniční Touareg přeci jen něco společného s monstrem, které před pár dny vyhrálo Dakar? Volkswagen totiž přivezl na autosalon v Kataru jeho silniční verzi, pojmenovanou Race Touareg 3 Qatar. Zatím jde jen o koncept, ale Volkswagenu tato póza jistě nevydrží dlouho.
Pokud hledáte nejšílenější Volkswagen, máte vítěze. Silničnímu Race Touaregu zůstal pětiválec 2.5 TDI s 310 koňskými silami. Dvoumístné SUV by mělo zvládnout stovku za šest sekund, stejně jako jeho závodní příbuzní. Na svém místě najou návštěvníci také podvozek závodního auta a přes dva metry širokou kompozitovou karoserii.
Panely ovšem dostaly šejkovsky nevkusné barevné provedení se spoustou zlaté. Auto má také o dva palce větší (zlatá) kola z dílen BBS – šestnáctipalcové ráfky uvolnily místo osmnáctipalcovým. Tím výčet exteriérových změn končí, zato v interiéru překopali u Volkswagenu co mohli. Na svém místě zůstal jen ochranný rám. Nová jsou také sedadla, byť u VW sáhli po skořepinách od Recara. Němci se snažili nahradit spartánský závodní kokpit komfortním pracovištěm, hodným jistě neskromné ceny auta. Volkswagen mluví o inspiraci nejmodernější vojenskou technikou a letady typu stealth.
Předpisy ropných rájů blízkého východu se s těmi Evropskými bohužel značně rozcházejí. Znamená to, že Race Touareg 3 Qatar si u svého dealera dost možná nikdy nepořídíte. Sériová produkce vůbec není tak nepravděpodobná jak se zdá, koncept není pouhou jednorázovou ruční prací, Volkswagen má hotovou veškerou dokumentaci. Stačí vyrobit nástroje a začít stavět. Projekt však zatím nemá požehnání vedení.
Pokud se vám Katar nezdá jako vhodné místo k představení závodního speciálu s registrační značkou, Volkswagen má pro své rozhodnutí hned několik důvodů. Předně auto, který protlo cíl letošního dakaru jako první, pilotoval Katařan Nasser Al-Attiyah. Důležitý je také fakt, že blízký východ shlíží na podobně šílené stroje daleko benevolentněji než Evropa a zdejší elita je ochotna za podobné auto zaplatit. Na rozdíl od většiny Evropanů, což je bohužel jen další důvod auto na starý kontinent nevozit.