Volkswagen Polo 2014: facelift ve znamení tříválců a papírově nižší spotřeby od 3,2 l/100 km
autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Polo > Volkswagen Polo GTI (2015) dostane po modernizaci také manuál, Fabia RS se jej nedočká
Volkswagen Polo GTI (2015) dostane po modernizaci také manuál, Fabia RS se jej nedočká
Včera jsme vám představili modernizovaný Volkswagen Polo, který po faceliftu svůj vzhled příliš nezmění, nahradí však několik čtyřválcových motorů za menší tříválce, dostane adaptivní tlumiče a spoustu bezpečnostní techniky z většího Golfu včetně radarového tempomatu či systém automatického brzdění.
Co prozatím v tiskové zprávě koncernu VW chybělo, byly podrobnější údaje o dynamice a spotřebě a velmi stručná byla i zmínka o přepracované verzi GTI s dvakrát přeplňovanou čtrnáctistovkou o výkonu 180 koní. Němci přiznali pouze to, že vůz „bude mít vyšší výkon a dorazí v příštím roce“, britský Autocar nicméně upřesnili, že motor 1.4 TSI poskočí na 190 koní.
Ta samá redakce nyní zjistila další zajímavou informaci, která je možná ještě důležitější, než samotné vylepšení pohonné jednotky – VW Polo GTI bude možné mít kromě příplatkového sedmistupňového DSG rovněž se šestistupňovou manuální převodovkou. Volkswagen tak zjevně uznal, že chybějící manuál byl jedním z největších nedostatků tohoto stroje.
To samozřejmě není dobrá zpráva jen pro ty zákazníky, kteří dávají přednost většímu zapojení do řízení pomocí spojky a řadicí páky, ale příjemné je, že základní varianta tímto nepochybně zlevní možná až o několik desítek tisíc.
V souvislosti s uvedenou aktuální zprávou nás napadá, že je docela škoda, že se toho nedožije Fabia RS. Jak asi víte, mladoboleslavská automobilka letos představí třetí generaci modelu Fabia, s provedením RS však už nepočítá. Na loňském frankfurtském autosalonu to oficiálně oznámil šéf vývoje Frank Welsch s poměrně prozaickým odůvodněním: „„Pravdou je, že lidem se verze RS líbí, přesto ji nekupují. Ve srovnání s cenami běžných Fabii je zkrátka příliš drahá.“
Manuál by pochopitelně byl cestou, jak Fabii RS zlevnit, otázkou ovšem je, jestli Škoda a Wolfsburg mají chuť své loňské rozhodnutí změnit.
zdroj: Autocar