autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Polo > Volkswagen Polo 2014: facelift ve znamení tříválců a papírově nižší spotřeby od 3,2 l/100 km
Volkswagen Polo 2014: facelift ve znamení tříválců a papírově nižší spotřeby od 3,2 l/100 km
V našem obsáhlém přehledu automobilových novinek pro rok 2014 jsme v souvislosti se značkou Volkswagen zmínili hned několik modelů, které letos čeká mezigenerační modernizace. Do konce ledna chybí už jen pár dní a první z nich je tady – facelift má za sebou Polo uvedené na trh pod interním označením 6R v roce 2009.
Díky svému lehce konzervativnímu designu, pod kterým je podepsán návrhář Walter de’Silva, nevypadá pátá generace Pola obstarožně ani dnes, nepsaná pravidla povinné technické a stylistické obměny jsou však neúprosná.
Než se dostaneme k tomu skutečně důležitému, což jsou tentokrát změny pod přední kapotou, podívejme se nejdříve na vizuální úpravy. Jak vidíte i sami, transformace je to vskutku evoluční. Auto dostalo především jiné nárazníky, které nepatrně mění vnější rozměry. Polo narostlo do délky o dva milimetry, a zatímco přední převis byl prodloužen o pět milimetrů, ten zadní se zkrátil o tři milimetry. Výška hatchbacku se nemění, stejně jako rozvor náprav měřící 2470 mm.
Upraven byl tvar mlhovek a nová je též vnitřní struktura předních i zadních světel, z nichž ta první budou za příplatek anebo u vyšších výbav doplněná o LED. Abychom měli výčet vnějších modifikací kompletní, za zmínku stojí také nenápadně jiná přední maska a pět typů nových hliníkových kol.
Nepochybujeme, že dílčí změny proběhly také u podvozku, tady však Volkswagen zmiňuje pouze nové řízení s elektrickým posilovačem a na přání dodávané adaptivní tlumiče, které bude možné pomocí systému Sport Select přepínat do jednoho ze dvou dostupných režimů.
Modernizované Polo bude standardně vybaveno automatickým brzděním před překážkou v rychlostech do 30 km/h a sériově dostane i takzvaného post-kolizního asistenta, který bezprostředně po vážné nehodě aktivuje brzdy a zajistí co nejrychlejší zastavení, respektive se bude snažit zabránit sekundárním nárazům. K dalším prvkům převzatým z většího Golfu patří radarový tempomat pracující od 30 do 160 km/h či techniku upozorňující na únavu řidiče.
V kabině se objevil nový tříramenný volant, přepracovaná středová konzole s jinými ovladači klimatizace a ventilace a v závislosti na výbavě bude mít posádka k dispozici jeden ze dvou dotykových displejů s uhlopříčkou 5,0 a 6,5 palce či výstup ze zadní parkovací kamery.
Dosud nejmenším benzínovým motorem ve Volkswagenu Polo byla tříválcová dvanáctistovka s výkonem 60 a 69 koní, po downsizingu jde však objem ještě níž. Základem se stává litrový tříválec s 60 a 75 koňmi. Přesná data jednotlivých verzí zatím chybí, podle automobilky by však měla průměrná spotřeba spadnout díky instalaci stop-startu a aktivně řízenému alternátoru z 5,5 na 4,6 l/100 km.
Mezi předními koly se objeví také třetí alternativa zážehového litrového tříválce, která ale dostane turbodmychadlo, označení TSI BlueMotion a nabídne výkon 90 koní při papírové průměrné spotřebě jen 4,1 litru na 100 kilometrů. Wolfsburg poněkud překvapivě říká, že v Británii tato jednotka nahradí model BlueMotion s dieselovým tříválcem 1.2 TDI (75 k) a spotřebou 3,3 l.
Co v nabídce nadále zůstává, jsou přeplňované čtyřválce 1.2 TSI s výkonem 90 a 110 koní (silnější agregát měl původně 105 k) a stejně tak bude možné v provedení Polo Blue GT objednat motor 1.4 TSI se systémem deaktivace dvou válců. Co přesně se u těchto motorů mění po konstrukční stránce, momentálně nevíme, čtrnáctistovka nicméně také posílí ze 140 na 150 koní.
K významným změnám došlo také mezi naftovými motory. Dosavadní 1.2 TDI s výkonem 75 koní a 1.6 TDI s 90 a 105 koňmi nahradí tři tříválcové jednotky 1.4 TDI. Na bližší technický popis budeme muset počkat do ženevské světové premiéry, víme ale, že čtrnáctistovky budou výkonově korespondovat s výběhovými agregáty a zčásti navýší točivý moment (ze 180 na 210 Nm v nejslabší variantě oproti dvanáctistovce) při současném snížení tabulkové spotřeby na 3,2 l (75 k), respektive 3,4 litru (90 k).
V závislosti na použité pohonné jednotce budou mít zákazníci možnost výběru mezi pěti a šestistupňovými manuály a k mání bude také sedmistupňové DSG, které se v příštím roce objeví v posíleném VW Polo GTI. Koncern jeho parametry zatím nepotvrdil, doneslo se k nám ale, že jeho výkon naroste ze 180 na 190 koní.
„Osvěžené“ Polo s tří a pětidveřovou karoserií se – jak už bylo řečeno – ukáže na ženevském autosalonu, prodej a dodávky zákazníkům se však mírně opozdí. S objednávkami počítejte až někdy v dubnu, případně květnu a první auta dostane klientela až během pár dalších měsíců.