autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Passat V6
Volkswagen Passat V6
V předchozí generaci Passatu, kterou v minulém roce nahradil nový model, se velkoobjemové motory příliš neujaly. Většina passatů se v Evropě prodala v jedné z výkonových verzí 1,9 TDI, někteří majitelé investovali o něco víc do šestiválcového 2,5 TDI a ojedinělé výjimky na obou stranách Atlantiku projevily opravdovou nezávislost a zvolily motor W8 s objemem 4,0 litru a výkonem 270 koní.
Nové verze Passatu se i nadále prodávají s 1,9 TDI, ale s příchodem nových turbodieselů je dnes jisté, že většina z nich povyskočí k motoru 2,0 TDI a silnějším verzím, chystaným na příští rok. Návrat verze W8 je v podstatě vyloučený, protože jeho první i poslední působení v předchozím Passatu nebylo příliš úspěšné. Na silnici potkáte častěji Porsche, než abyste spatřili Passat W8. Motor jako takový ale udělal velkou službu pro větší verze koncepce W a připravil půdu pro řadu silných a luxusních aut ze současné rozsáhlé nabídky VW, od Phaetonu až po Bentley Continental nebo Bugatti Veyron.
Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Tento týden představil Volkswagen v Americe jeho plnohodnotnou náhradu, vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru. Jde sice o menší kubaturu, ale výkonově přidává navíc deset koní na celkových 280 k v 6200 ot/min. Točivý moment 360 Nm je dostupný ve 2750 ot/min. Stejný motor se dostane i do chystaného kombi Variant a obě verze se objeví i se systémem pohonu všech kol 4motion.
Pokud jde o jízdní výkony, pro sedan V6 zveřejnil Volkswagen prozatím jen informaci o zrychlení z nuly na 96 km/h za 6,6 sekundy. Nejvyšší rychlost bude pravděpodobně tradičních 250 km/h. Jeho budoucí cenu na českém trhu odhadujeme na zhruba 1,1 milionu korun.
Nový motor v Passatu by ale měl zajímat i všechny golfisty, protože bude pohánět příští generaci auta, které je dnes známé pod označením R32. V chystané podobě se bude Golf vzhledem k vyššímu objemu jmenovat R36 a bude mít přinejmenším stejný výkon 280 koní a pohon všech kol. Je ale možné, že VW zvolí i agresivnější nastavení. V takovém případě by se mohl motor s několika menšími zásahy dostat i na 300 koní. Nejlepší příklad podobného postupu poskytuje z poslední doby Nissan 350Z, který má šestiválec s ještě menším objemem 3,5 litru a v základním provedení stejný výkon 280 koní. Omezená edice 35th. Anniversary má však právě 300 koní.
Marek Nastoupil