autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Passat > Volkswagen Passat nové generace
Volkswagen Passat nové generace
Po třiadvaceti letech v prodeji, pěti předchozích generacích a třinácti milionech vyrobených kusů se na trh dostává nová řada Passatu, která pokračuje v trendu stále větších rozměrů, vyššího pohodlí a také silnějšího image.
Výsledný design je v porovnání s předchozí generací velkou změnou a až na některé linky čelní masky se jí vlastně v ničem nepodobá. Mezi ostatními konkurenty vyčnívá šestá generace vysokou a objemnou zádí, na které jsou ze zadního pohledu dobře vidět nová diodová světla. Optická objemnost karosére se však tradičně špatně snáší s malými rozměry kol a pro solidní dojem u nich vyžaduje sedmnáctipalcový průměr. Na druhou stranu skrývá zavazadlový prostor o objemu 485 litrů, pod kterým je uložená plnohodnotná rezerva, jež prý odpovídá očekávání českého trhu lépe, než například nouzový sprej s kompresorem, dodávaný v Německu.
Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Předpoklad k nejlepšímu vzhledu má na větších kolech verze Sportline, která je jednou ze čtyř volitelných provedení a se kterou má Passat pevnější tlumiče a světlou výšku sníženou o 15 mm.
Na český trh se Passat v první fázi dostává s pěti motory; třemi benzínovými motory (1,6 l/102 koní, 1,6 FSI/115 koní a 2,0 FSI/150 koní) a dvěma turbodiesely (1,9 TDI/105 koní a 2,0 TDI/140 koní). Základní model 1,6 l s pětistupňovou převodovkou stojí ve výbavě Trendline 649 900 korun, všechny ostatní verze, včetně 1,6 FSI, nabízejí šestistupňové ruční řazení či převodovky Tiptronic nebo DSG.
2,0 FSI Sportline, které vidíte na fotkách, je s několika malými příplatky a cenou kolem 830 tisíc v podstatě hotovým autem a velmi dobře prezentuje všechny hlavní výhody, který nový Passat oproti předchozí verzi nabízí.
Čtyřprvková náprava převzatá z 4motionu předchozí generace se u nové verze objevuje už u všech modelů a také díky ní působí celý podvozek velmi sebejistě. Řízení má elektrický posilovač a pokud bychom ho měli srovnávat s ostatními auty ze skupiny VW se stejným řešením, není například na rozdíl od Octavie tak utlumené a v rukou působí v rámci možností živě, obzvláště v kombinaci s pevnějším podvozkem. Na druhou stranu v něm necítíte nárůst bočního přetížení tak přesvědčivě, jako třeba ve Fordu Mondeo.
Převodovka má stejně lehký a hladký chod řadicí páky, na jaký jsme si zvykli už u ostatních aut od Volkswagenu či Audi, ale u Passatu s dvoulitrovým FSI se přeci jen zdá, že řazení, či spíše nastavení převodových stupňů, je jiné a zároveň výhodnější než u ostatních modelů ze skupiny VW se stejným motorem.
Brzdový pedál zabírá hned na začátku svého chodu a svou pevností přispívá k celkově solidnímu dojmu z jízdy.
Interiér u Sportline navíc dokazuje, že v případě nového Passatu se příplatek za 50 tisíc korun opravdu vyplatí. V porovnání se základní výbavou Trendline totiž jednotvárnost šedočerných plastů rozbíjí jak kvalitně provedený stříbřitý povrch středového panelu, tak i atraktivněji tvarovaný volant, odlišné zpracování přístrojové desky a anatomicky modelované sedačky, u kterých vůbec nevadí, že mají látkové čalounění.
O sedm centimetrů širší karosérie dává cestujícím patřičný prostor a na zadních sedadlech je vzhledem k delšímu rozvoru kol také více místa. V základní výbavě je šest airbagů, jedině zadní boční airbagy jsou za příplatek.
Od roku 1991, kdy se k nám začal Passat oficiálně dovážet (tehdy ještě 4. generace), se na českém trhu prodalo kolem 27 tisíc kusů, i když registrovaných passatů je vzhledem k individuálním dovozům registrovaných téměř dvakrát více.
K úvodním modelům přibudou časem další motory, včetně 3,2 V6 s výkonem 250 koní. Na září se navíc plánuje premiéra kombi pod tradičním názvem Variant.
V tomto roce chce Volkswagen na českém trhu prodat kolem 2700 až 3000 nových passatů.
redakce autoweb.cz
Měření a technické údaje
Rozměry a hmotnosti | |
---|---|
Zavazadlový prostor (l) | 0.1 |
Ceny | |
Základní cena modelu | od 805 600 Kč |