Volkswagen Passat nové generace

První pohled na šestou generaci odhaluje větší rozměry a vzhled připomínající Phaeton a Audi A6. S nimi však toho sdílí víc, než jen tvary.

Nový Passat připomíná vedle větších limuzín ještě jedno auto, a to taktéž zatím neprodávanou příští generaci VW Bora, jejíž fotografie se objevily teprve před několika týdny. S ní sdílí ostře řezané tvary zadních partií, ale také to, že mezi charakterem přední a zadní části je viditelný rozdíl, který snad bude ve skutečnosti vypadat lépe než na fotkách.

Některé detaily pro změnu přebírá ze studií Concept R a Concept T, zadní světla tvoří LED diody a jejich tvar je zrcadlovým obrazem předních světlometů.

Stejně jako většina nových aut, podlehl i Passat trendu nekonečného zvětšování a je rozměrnější než předchůdce. Na délku narostl o 62 milimetrů, na šířku o 74 mm a na výšku o 10 mm. Přesnější míry v centimetrech jsou 477 x 182 x 147. Rozvor 2,71 metru má kupodivu téměř identický a šestimilimetrový nárůst je zanedbatelný, což jen potvrzuje optický dojem, že se o hodně zvětšil hlavně za zadními koly.

Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Passat fotogalerie

Tisková zpráva však píše o nadprůměrné prostornosti mimořádně kvalitního interiéru (uvnitř připomíná Audi), dané většími rozměry a příčným uložením motorů.. Karoserie má být o 57 procent pevnější a zvětšil se i zavazadlový prostor, a to o devadesát litrů na slušný objem 565 l. Tím překonává například Audi A6, jež má objem 545 litrů.

Volkswagen si opět neodpustil dát do Passatu už poněkud zastaralý čtyřválec 1,6 litru s osmiventilovým rozvodem a výkonem 102 koní, který bude plnit úlohu základního motoru. Ostatní jednotky budou nové, přesněji nové pro Passat. Jsou známy z novějších koncernových aut a jde o benzínové motory s přímým vstřikem 1,6 FSI/115 koní, 2,0 FSI/150k a dvousetkoňovou přeplňovanou verzi dvoulitru 2,0 TFSI. Ke konci roku dorazí vrcholný dvěstěpadesátikoňový šestiválec 3,2 V6 FSI. 

Přirozeně nebudou chybět úsporné turbodiesely TDI, díky kterým je Passat stálicí firemnních flotil. Půjde o motory s přímým vstřikem; čtyřválce 1,9 TDI/105 k a 2,0 TDI/140 k a stosedmdesátikoňový šestiválec 2,5 TDI s piezoelektrickými injektory a dvojicí vyvažovacích hřídelí.

Kromě základní šestnáctistovky, spřažené s pětistupňovou manuální převodovkou, bude mít Passat šestirychlostní skříně, v případě benzínových motorů manuální, nebo automatické Tiptronic. Silnější turbodiesely půjdou zkombinovat se dvouspojkovou převodovkou DSG. Časem dorazí i pohon všech kol 4Motion s mezinápravovou spojkou Haldex.

Stejně jako pátá generace golfu se i Passat dočkal čtyřprvkové zadní nápravy, díky které by měl mít mnohem lepší jízdní vlastnosti. Dalšími novinkami jsou elektrická parkovací brzda, bezklíčové odemykání, startovací tlačítko, inteligentní tempomat z Phaetonu, dvouzónová bezprůvanová klimatizace, adaptivní bixenony natáčející se do zatáček, bluetooth a lahůdka pro audiofily, šestisetwattová aparatura od renomované firmy Dynaudio.

Premiéru má nový Passat naplánovanou na únor na ženevském autosalonu, na český trh by měl dorazit v průběhu dubna 2005.

redakce autoweb.cz

16.12.2004 12:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist