autoweb.cz > Testy automobilů > Volkswagen Passat CC 2.0 TDI DSG R-Line
Volkswagen Passat CC 2.0 TDI DSG R-Line
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 10
Praktičnost 7
X-Factor 6
Celkové hodnocení 7.4
RADOSTI
Pořád je to kvalitní Passat s dávkou stylu navíc; povedené pohonné ústrojí
STAROSTI
Pořád je to jen Passat, který postrádá jakýkoli charakter
Ono je to těžké, když vám dají v práci omezený rozpočet, který by sotva stačil na oholené BMW 320d s manuální klimatizací a švihadly vzadu. A teď si vyberte nové stylové auto atraktivní pro řidiče. Do SUV se vám nechce, protože ho nemáte… protože ho prostě nepotřebujete, a MPV je vám k ničemu, protože manželka už vozí děti starší Octavií v kombíku, kterou jste si odkoupili od firmy po vypršení leasingu.
Pokud ale chcete něco, co vypadá aspoň trochu zajímavě a nedá se to považovat za obtěžující všudypřítomný plevel, není moc z čeho vybírat. Volkswagen nabízí řešení, které se jmenuje Passat CC. Vedle obyčejného Passatu nabízí elegantněji tvarovanou karoserii a několik zajímavých detailů.Na palubě
Z místa řidiče se Volkswagen Passat CC nejeví nijak výrazně odlišně. Uvnitř je všechno povědomé, kvalitní a ergonomicky dobře řešené. Všimnete si třeba ale bezrámových dveří, které připomínají kupé, a také dvou míst vzadu s centrální konzolí. Passat CC sice můžete mít i v pětimístném provedení, ale těžko bude sloužit jako rodinný přepravník. Od toho je tu přece kombík…
Tento konkrétní model ale přináší jednu novinku – paket R-Line. Ostýchám se napsat, že se jedná o paket sportovní, protože na něm sportovního není nic. Za 36 500 korun dostanete nějaké chromované lišty, pár cedulek R-Line a ještě něco dalšího, na co si teď nemůžu vzpomenout. Na technice se ale nic nezměnilo.
Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Na silnici
Zkuste se oprostit od toho, že tento Passat CC v bílém provedení a s chromovanými doplňky vypadá jako něco, co by si koupil arabský šejk v Dubaji a ne český manažer z Prahy. Stačí, když si objednáte auto v jiné barvě a hned nemusí vypadat tak divně. Mně se prostě tahle kombinace nelíbí, ale to je můj osobní problém. S čím ale zásadní problém nemám, to je jízdní projev Passatu.
Motor 2.0 TDI má výkon 170 koní, točivý moment 350 Nm a s automatickou dvouspojkovou převodovkou, která se k tomuhle typu auta náramně hodí, si rozumí dobře. Tédéíčko je výborně utlumené, projevuje se kultivovaně a přišlo o jindy tradiční turboefekt. V kombinaci s převodovkou DSG, která je k dispozici i s ergonomicky zdařilými tlačítky na volantu, lze tento pohon považovat za nejrozumnější a zároveň nejlepší volbu. Pochybuji, že by benzínová šestiválcová verze za milion dávala více smyslu.Podvozek testovaného auta dorazil již s elektronickými tlumiči (motory o výkonech od 170 koní ho mají v základu), jejichž charakteristiku si můžete nastavovat ve třech režimech – Comfort, Normal a Sport. Na české silnici si režimu Sport moc neužijete, protože pak auto na 17″ nebo nedejbože 18″ rafcích poskakuje jako žebřiňák, ale režim Normal je po všech stránkách uspokojivý. Režim Comfort oceníte hlavně na dálnici, v zatáčkách s ním auto ztratí jistotu a nechce se mu příliš rychle reagovat na vaše povely.
Od řízení nečekejte komunikativnost a odezvu. V režimu Sport ale dostanete docela rychlé a pohotové reakce, které budou některým méně zkušeným řidičům, kteří třeba nikdy neměli možnost přičuchnout k něčemu atraktivnějšímu, připadat jako „sportovní jízdní vlastnosti“. To ještě podpoří sem tam nějaká rána od větší díry, kterých se vám ve „sportovním“ režimu dostane docela dost. Ale vždyť to přece někteří znáte zpoza volantu některých Audi, že co drncá a skáče, to je sportovní…Za kolik?
Už jsem si říkal, že je Volkswagen Passat CC 2.0 TDI zdařilý produkt, který by stál za úvahu, pokud máte omezený rozpočet a nechcete se smířit s konzumními všudypřítomnými produkty. Jenže když jsem se později podíval do ceníku, spadla mi čelist. Dobře, úplný základ s motorem 1.8 TSI o výkonu 160 koní a manuální převodovkou vás přijde na 704 200 korun a výbava není úplně chudá, ale testovaný model se silnějším dieselem a automatem pořídíte za 820 200 korun a k tomu si ještě připočtěte zbytečných 36 500 korun za zbytečný R-Line paket.V úvodu jsem se zmínil, že to bude dobré auto, pokud vám na BMW řady 3 nezbylo dost peněz. Ehm, BMW 318d stojí s manuální převodovkou 848 900 korun. Myslím, že i se slabším motorem a trochu omezenější výbavou je trojkový bavorák pořád asi 285krát „sportovnější“ a řidičsky atraktivnější než tenhle Passat. Není zkrátka 850 000 korun za Volkswagen trochu moc?
Verdikt
Od Volkswagenu Passat CC 2.0 TDI dostanete tradiční přednosti volkswagenů jako takových – kvalitní interiér, robustní konstrukci, zdařilou ergonomii, pohodlí a povedený motor i převodovku. Nedostanete ale „sportovní“ vlastnosti a odpovídající dynamiku, kterou by měl nějaký R-Line paket nebo něco takového správně poskytnout. Jestli hledáte auto pro řidiče, podívejte se jinam. Třeba do nabídky některých mnichovských automobilek, která nemusí být ve výsledku dražší ani o pětník. Passat CC 2.0 TDI DSG BlueMotion R-Line je dobré auto. Akorát nevím, jestli stojí za ty peníze.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Převodovka | šestistupňová dvouspojková DSG |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 125 / 170 v 4200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 350 v 1750 - 2500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 107,5 |
0-100 km/h (s) | 8,6 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 224 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 6,6 / 4,9 / 5,5 |
Objem nádrže (l) | 70 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4799 |
Šířka (mm) | 1855 |
Výška (mm) | 1417 |
Rozvor náprav (mm) | 2711 |
Provozní hmotnost (kg) | 1581 |
Celková hmotnost (kg) | 1970 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1800 |
Zavazadlový prostor (l) | 452 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 704 200 Kč |
Základní cena test. verze | 856 700 Kč |