autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Passat Alltrack – SUV v kombíku
Volkswagen Passat Alltrack – SUV v kombíku
Pamatujete na období, kdy Volkswagen chrlil jedno CrossAuto za druhým? To bylo CrossPolo, CrossTouran, CrossGolf… Jo, ještě CrossFox! Až jsme si dělali srandu z toho, kdy bude CrossBeetle, CrossEos a CrossPassat. No vidíte, a CrossPassat tady máme, akorát se nejmenuje CrossPassat, ale Passat Alltrack. A nutno říci, že v konfiguraci, v jaké ho VW chce prodávat, by smysl dávat mohl.
Jedná se totiž o přizvednutý kombík, který na první pohled působí decentně a rozhodně civilizovaněji než oteklá SUV, která plno konzervativních zákazníků nechce. Přitom ho můžete mít s pohonem všech kol 4Motion, i když nemusíte. Záleží na tom, kolik chcete utratit a jaký si objednáte motor. Velkou výhodou bude rozměrný zavazadlový prostor, kterým většina SUV nedisponuje. Přesné číslo o velikosti kufru zatím nemáme, ale evidentně se nebude lišit od základního Passatu Variant.Volkswagen tvrdí v tiskové zprávě následující: „Plno řidičů, kteří používají své auto pro tahání přívěsu nebo v lehkém terénu, chce praktický, sportovní (ROFLMAO!), robustní a velmi prostorný automobil. Volkswagen vyvinul Passat Alltrack právě pro tuto klientelu.“ Nebýt toho slovíčka sportovní, dalo by se v tiskové zprávě věřit všemu.
Volkswagen Passat fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nicméně tomu, že pod kapotou bude obligátní dieselový motor 2.0 TDI o výkonu 140 nebo 170 koní, věřit můžeme. Silnější verze má v základu pohon všech kol 4Motion a převodovku DSG, slabší motor dostane tyto položky jen za příplatek. Spotřeba pak je 5,7, respektive 5,8 litru na 100 km.A světe div se, v nabídce budou i dva benzínové motory. Volkswagen nespecifikuje jejich objem, ale výkony 160 koní a 210 koní by nám mohly napovědět, že základní bude zřejmě jednotka 1.8 TSI (pouze s pohonem předních kol) a silnější čtyřválec 2.0 TSI, který známe třeba i z Golfu GTI. Silnější motor rovněž dostane pohon všech kol a převodovku DSG v základní výbavě.
Volkswagen Passat Alltrack se představí na autosalonu v Tokiu a s prodejem se začne hned z kraje roku 2012. Zajímavostí má být i režim pro jízdu v terénu, který ulehčuje sjíždění a vyjíždění svahů. Přesné detaily se dozvíme ale až po představení na autosalonu.