autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen ID.4 > Volkswagen nabízí další verzi modelu ID.4 s pohonem všech kol 4Motion
Volkswagen nabízí další verzi modelu ID.4 s pohonem všech kol 4Motion
Nová varianta na základu modelu ID.4 Pro Performance má nejvyšší výkon 195 kW/265 k a nabízí vyšší úroveň trakce na mokru, sněhu a sypkém povrchu. Dosud se ve verzi s pohonem všech kol dodával pouze sportovní vrcholný model ID.4 GTX 4Motion. Předprodej nové verze s pohonem všech kol byl již zahájen. V České republice začínají její ceny od 1 428 900 Kč.
Nová, výkonnější varianta modelů ID.4 Pro přenáší díky druhému elektromotoru na přední nápravě svou hnací sílu na vozovku prostřednictvím pohonu všech kol. „S modelem ID.4 Pro 4Motion uspokojujeme požadavky zákazníků a jejich poptávku po další verzi s pohonem všech kol. V nabídce zaujímá místo přesně mezi hospodárnými a komfortními modely ID.4 s pohonem zadních kol a sportovní vrcholnou verzí ID.4 GTX 4Motion,“ vysvětluje Silke Bagschiková, vedoucí prodeje a marketingu pro rodinu ID.
Technologie pohonu všech kol v modelu ID.4 Pro 4Motion vylepšuje trakci, a umožňuje tak ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky. Nový model s pohonem všech kol dvěma elektromotory je kromě toho také výkonným tažným vozidlem, které se osvědčí jako spolehlivý partner při přepravě například menších lodí na přívěsu. Díky pohonu všech kol se nejvyšší přípustná hmotnost brzděného přívěsu zvýšila u modelu ID.4 Pro 4Motion oproti klasické verzi Pro Performance o 200 kilogramů na 1 400 kilogramů při stoupání 8 %.
Čtěte také:
Test Volkswagen ID.5 GTX v Česku: Enyaqu se líbit nebude (první jízdní dojmy)
Volkswagen ID. AERO je první zcela elektrickou limuzínou značky
Věřili byste, že už mu je 20 let? Touareg slaví kulatiny speciální edicí
Pohon všech kol se dvěma elektromotory v modelu ID.4 Pro 4Motion. Oba elektromotory v novém modelu 4Motion poskytují nejvyšší celkový výkon 195 kW (265 k) a umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,9 sekundy. Hlavním zdrojem hnací síly je synchronní elektromotor s trvalými magnety na zadní nápravě. Jeho nejvyšší výkon je 150 kW. Tento elektromotor disponuje pulzním střídačem a jednostupňovou převodovkou v osově paralelním uspořádání.
Mezi výhody synchronního elektromotoru patří vysoký výkon, vysoká účinnost a konstantní výkon v širokém rozsahu otáček. Přední nápravu pohání asynchronní elektromotor, vybavený rovněž pulzním střídačem. Jeho nejvyšší výkon je 80 kW. Asynchronní elektromotory se vyznačují schopností snášet krátkodobá přetížení a mají nízké ztráty v režimu bez přívodu elektrické energie. Proto jsou ideální jako agregáty pro krátkodobé zvýšení výkonu.
Model ID.4 Pro 4Motion je vybaven sadou akumulátorů s využitelnou kapacitou 77 kWh a nabízí dojezd až 517 kilometrů (podle metodiky WLTP). Nejvyšší rychlost je stejně jako u modelu ID.4 GTX 4Motion elektronicky omezena na 180 km/h. Stejně jako u ostatních modelů ID.4 je maximální nabíjecí výkon 135 kW. Vysokonapěťovou akumulátorovou baterii lze nabít z pěti na 80 procent za 36 minut, a prodloužit tak dojezd o dalších 337 kilometrů (podle metodiky WLTP).