Volkswagen I.D. R na Nürburgringu zaválel. Naprosto rozdrtil předchozí rekord!

Pokud jste po prvních uniklých snímcích z testování VW I.D. R v zeleném pekle netrpělivě očekávali, jaký bude výsledek, můžeme nyní směle prohlásit, že budete spokojeni.
titulka_id_r_rekord_ring-1100x618.jpg Zdroj: Volkswagen

Elektrický prototyp I.D. R je pro Volkswagen opravdu přelomovým kusem techniky, kterému se podařilo pokořit rekord elektrických vozů na Pikes Peak a zdařile tak demonstrovat technologickou vyspělost značky na poli elektromobility. Nyní vůz potvrdil svou dominanci nejen tím, že si přisvojil rekord elektrických vozů na Nürburgringu, ale hlavně tím, s jakou převahou to zvládl.

Pro připomenutí – dosavadní rekord patřil čínskému vozu NIO EP9 a čas činil 6:45.89. Volkswagen tento rekord pokořil o podstatných 40,56 vteřiny. Nový rekord elektrických vozidel tedy činí 6:05,336. To mimo jiné znamená, že pilot Romain Dumas dosáhl s vozem průměrné rychlosti 206,96 km/h.

A jak je vlastně tedy vůz rychlý v porovnání s ostatními vozy? Nejrychlejší produkční vůz Lamborghini Aventador LP770-4 SVJ je jen o vteřinu rychlejší než NIO EP9, pokořitele najde I.D. R tedy pouze mezi vozy závodními. Svým výkonem pokořil Volkswagen mimo jiné i legendární a dlouho nepřekonaný čas 6:11,13, který v Porsche 956 zajel Stefan Bellof v roce 1983.

Jediným vozem, který Volkswagen I.D. R nepokořil je držitel absolutního rekordu – Porsche 919 Hybrid EVO, modifikovaný prototyp skupiny LMP1-h, se kterým v loňském roce zajel Timo Bernhard čas 5:19.546. Zatím má hybridní koncepce stále navrch.

7.6.2019 7:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: Motor1

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist