Volkswagen Golf TCR (2015): okruhová verze modelu R dostala 330 koní

Koncern VW postavil ve spolupráci se sportovním oddělením Seatu závodní Golf s přeplňovaným dvoulitrem pro novou sérii Touringcar Racer International.

Jak asi víte, nejsilnější produkční Golf s označením R je poháněný přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI s maximálním výkonem 300 koní, točivým momentem 380 newtonmetrů a kromě manuálu či dvouspojkového automatu vám k němu VW bez příplatku přibalí čtyřkolku 4Motion. Právě tento vůz se stal výchozím materiálem při stavbě prototypu Golfu TCR.

Na rozdíl od výchozího modelu můžou být v závodní sérii Touringcar Racer International pouze vozy s pohonem předních kol, což platí také pro nový wolfsburský speciál, přičemž auto zůstalo u šestistupňové převodovky DSG s řazením pádly pod volantem.

Karoserie automobilu vybaveného bezpečnostní klecí, závodní skořepinou OMP či odnímatelným volantem byla rozšířena téměř o čtyřicet centimetrů a to samé platí rovněž o šasi s 18palcovými koly. Dvoulitr s turbodmychadlem posílil poněkud skromněji – v ostrém naladění produkuje 330 koní a nejvyšší točivý moment činí 410 newtonmetrů.

Přesnou hmotnost Golfu TCR neznáme, pokud se ale podíváme na váhu konkurenčních strojů, jako jsou Honda Civic, Seat Leon, Audi TT, Opel Astra či Ford Focus, je zřejmé, že i tohle VW bude mít včetně řidiče 1230 kg. Jak bylo uvedeno, jde zatím o prototyp postavený v kooperaci se španělským sportovním oddělením Seatu a k ostrému nasazení novinky zřejmě dojde až v příští sezóně.

10.7.2015 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist