Volkswagen Golf Sportsvan (2014): První dojmy

Volkswagen Golf Plus se přehoupl do další životní etapy a změnil svoje jméno na Sportsvan - nasávali jsme první dojmy. K jakým dalším změnám došlo?

Koncern Volkswagen má letos hned dva důvody k oslavám. Zaprvé, model Golf oslavil 40. výročí vzniku, a zadruhé, současná generace se rozšířila o třetí karosářskou variantu, lépe řečeno o pokračovatele modelu Golf Plus, který ve své druhé generaci změnil svůj název na Golf Sportsvan. S „obyčejným“ Golfem sedmé generace má potom společnou modulární architekturu MQB, která zajistila 90 kilogramovou zeštíhlovací kúru oproti předchozímu modelu.

Ve vztahu k „sourozencům“ je co do rozvoru o 50 mm delší (2865 mm), celkovou délkou (4338 mm) se však řadí mezi Golf (4255 mm) a Golf Variant (4562 mm). Oproti předchozímu Golfu Plus potom rozvor narostl o 107 mm, celková délka potom o 134 mm. Na větší Touran potom novinka ztrácí 59 mm délky. Na výběr je tradiční paleta motorů, čtyři zážehové (1.2 TSI 85 koní a 110 koní, resp. 1.4 TSI 125 koní a 150 koní) a dva vznětové (1.6 TDI 110 koní, resp. 2.0 TDI 150 koní). Objednat lze také úspornou verzi BlueMotion s motorem 1.6 TDI 110 koní, slibující spotřebu 3,6 l/100 km.

Všechny motorizace jsou v základu dostupné se systémem stop/start, na výběr je u všech (mimo základ 1.2 TSI) manuální šestistupňová převodovka, výjimkou je 1.6 TDI, která má pouze pětikvalt nebo dvouspojková skříň DSG (šestistupňová pro vrcholné 2.0 TDI, sedmistupňová pro ostatní modely). Model BlueMotion si musí tradičně vystačit pouze se šestistupňovým manuálem.

Technologické novinky zahrnují známé systémy Lane Assist, Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, PreCrash pro zmírnění následků nehody, multikolizní brzdu, progresivní řízení nebo adaptivní podvozek DCC. Unikátem, kterým v rodině Volkswagen disponuje pouze Sportsvan, je nový asistent pro sledování slepého úhlu při vyjíždění z parkovacího místa, který při couvání hlídá přijíždějící auta v příčném směru.

Nechybí ani komfortní prvky jako adaptivní tempovat ACC, panoramatické střešní okno, vyhřívání volantu aktivované společně s vyhříváním sedadla řidiče nebo čelní sklo vyhřívané „bezdrátovou“ technologií, která eliminovala použití drobných drátků uvnitř skla. Dále je možné mít na palubě asistent dálkových světel Dynamic Light Assist, automatický parkovací systém Park Assist či systém rozpoznávání dopravních značek.

Vysokou míru praktičnosti zajišťuje množství odkládacích schránek v interiéru, především potom posuvná zadní lavice v rozsahu 180 mm. V závislosti na její poloze potom zavazadlový prostor pojme od 500 do 590 litrů, po sklopení sedaček až 1520 litrů, navíc v této konfiguraci lze převážet předměty dlouhé 1795 mm, sklopením spolujezdcova opěradla potom až 2542 mm dlouhý náklad. Samozřejmostí je také nastavitelná výška podlahy kufru.

V základu lze nový Volkswagen Golf Sportsvan pořídit od 433 900 korun, a to s motorem 1.2 TSI 85 koní ve výbavě Comfortline, která zahrnuje mimo jiné třeba světlomety pro denní svícení, klimatizaci Climatronic, elektricky nastavitelná zrcátka a stahování všech oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, tempomat, zásuvky pod předními sedadly, audiosystém „Composition Colour“ včetně čtečky paměťových karet SD nebo systém rozpoznávání únavy řidiče. Standardem je elektronická parkovací brzda s funkcí Auto Hold pro snazší rozjezdy do kopců a všechny výbavové stupně zahrnují ergonomická sedadla s pečetí AGR.

Zobrazit všechny fotografie

Zrcátka se přemístila na dveře; 18″ kola pohodlí na palubě příliš nepřispívají; držáky na nápoje jsou jedním z šikových detailů v interiéru.

Ta jsou v praxi pohodlná i díky příjemně vyvýšenému ukotvení, nicméně řidič se určitě netrpí neduhem „dodávkovité pozice“, který lze často sledovat u jiných vozů této kategorie. Kvalitě zpracování a ergonomii tradičně není co vytknout, stejně jako jízdnímu projevu. Dostavuje se klasický pocit, který bych přirovnal k mírně klinické sterilitě, nicméně vše působí solidním a bytelným dojmem, tak, jak jsme u značky zvyklí.

Jízdní komfort je tedy na vysoké úrovni, menší výtka však směřuje k motoru 1.6 TDI, který se projevuje poněkud hlučněji, nicméně o nic vyšší měrou, než v ostatních modelech. Velikost auta tedy nešla na úkor horší izolace od vnějších vlivů, ani ve chvíli, zvolíte-li větší kola. Nicméně jejich volbě je vhodné věnovat pozornost, testovaná 18palcová kola totiž pohodlí podvozku citelně narušovala.

Na prostor si také nelze stěžovat, vpředu si pohoví i vyšší postavy, a to co do prostoru, tak do možností nastavení ideální řidičské pozice. Zadní lavice posunutá zcela vzad potom nabízí velmi štědré místo na nohy pasažérů, přičemž základních 500 litrů zavazadlového prostoru naprosto vystačí. Pokud však upřednostníte více místa v kufru posunutím lavice vpřed, komfort na zadních sedadlech stále zůstává na přijatelné úrovni. Na detailnější prozkoumání nového Golfu Sportsvan si však budeme muset vyhradit více času v nějakém z příštích redakčních testů.

4.6.2014 10:15| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist