autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf > Volkswagen Golf snů? Tento skrývá pod kapotou dva motory a 1 600 koní!
Volkswagen Golf snů? Tento skrývá pod kapotou dva motory a 1 600 koní!
Už na první pohled na tomhle Golfu něco jednoduše nesedí. A nejsou to jen široké pneumatiky trčící z už tak dost vytažených blatníků. Čtveřice výfuků, jeden v každém rohu vozidla, dává najevo, že je tady něco hodně jinak a znáček VR12 tomu dává za pravdu. Ten pravý šok však nastává až po otevření kufru, ve kterém se zabydlel proslulý moto VR6 s obrovským turbodmychadlem. Úplně stejná, jaký je k nalezení pod přední kapotou. Ano – tenhle lidový vůz opravdu pohání dvojce velmi nelidových motorů.
No dobře, dva motory sice nejsou úplně běžné, ale taková vzácnost to přece není – nebo snad ne? Vůbec ne! Každý motor totiž dokáže fungovat úplně nezávisle na tom druhém. Každý má vlastní řídící jednotku, vlastní sekvenční převodovku, vlastní řadící páku – společný je vlastně asi jen plynový pedál. Dokonce jdou ve voze i dvě separátní hydraulické brzdy s oddělenými okruhy. Jedna pro přední a druhá pro zadní kola. Takže není žádný problém nejdřív pořádně zagumovat předními koly a následně zadními.
V momentě, kdy se jde do ostré akce se kolíkem uzamknou obě řadící páky a je tak postaráno o to, aby řazení probíhalo současně. A je potřeba uznat, že to prostě funguje. Zelený hatchback dohromady na kola posílá 1600 koní, díky kterým dokáže vůz pokořit čtvrtmíli za devět vteřin a na půlmílové trati se dokáže rozjet na 290 kmh. Dva separátní pohonné systémy mají jednu další výhodu – pokud snahy o pokoření svého osobního rekordu přeženete a stejně jako majitel zelené bestie odpálíte jednu převodovku, stále můžete díky druhému motoru dojet domů po vlastní ose.