Volkswagen Golf snů? Tento skrývá pod kapotou dva motory a 1 600 koní!

Vůz určený pro závody na čtvrtmíli se extrémům obvykle vůbec nebrání, tenhle Golf ale vynikne i mezi tou nejdrsnější konkurencí.
titulka_golf3_vr12-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Foto: Youtube.com

Už na první pohled na tomhle Golfu něco jednoduše nesedí. A nejsou to jen široké pneumatiky trčící z už tak dost vytažených blatníků. Čtveřice výfuků, jeden v každém rohu vozidla, dává najevo, že je tady něco hodně jinak a znáček VR12 tomu dává za pravdu. Ten pravý šok však nastává až po otevření kufru, ve kterém se zabydlel proslulý moto VR6 s obrovským turbodmychadlem. Úplně stejná, jaký je k nalezení pod přední kapotou. Ano – tenhle lidový vůz opravdu pohání dvojce velmi nelidových motorů.

No dobře, dva motory sice nejsou úplně běžné, ale taková vzácnost to přece není – nebo snad ne? Vůbec ne! Každý motor totiž dokáže fungovat úplně nezávisle na tom druhém. Každý má vlastní řídící jednotku, vlastní sekvenční převodovku, vlastní řadící páku – společný je vlastně asi jen plynový pedál.  Dokonce jdou ve voze i dvě separátní hydraulické brzdy s oddělenými okruhy. Jedna pro přední a druhá pro zadní kola. Takže není žádný problém nejdřív pořádně zagumovat předními koly a následně zadními.

V momentě, kdy se jde do ostré akce se kolíkem uzamknou obě řadící páky a je tak postaráno o to, aby řazení probíhalo současně. A je potřeba uznat, že to prostě funguje. Zelený hatchback dohromady na kola posílá 1600 koní, díky kterým dokáže vůz pokořit čtvrtmíli za devět vteřin a na půlmílové trati se dokáže rozjet na 290 kmh. Dva separátní pohonné systémy mají jednu další výhodu – pokud snahy o pokoření svého osobního rekordu přeženete a stejně jako majitel zelené bestie odpálíte jednu převodovku, stále můžete díky druhému motoru dojet domů po vlastní ose.

6.8.2018 8:00| autor: Martin Kusyn | zdroj: carthrottle.com

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist