autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf > Volkswagen Golf R Evo (2014): přes 370 koní a téměř metrák dolů po karbonové dietě
Volkswagen Golf R Evo (2014): přes 370 koní a téměř metrák dolů po karbonové dietě
Sedmá generace Golfu byla na podzim 2012 právě čerstvým přírůstkem ve stáji VW a už se proslýchalo, že kromě standardně očekávaných verzí GTI a R chystá koncern Volkswagen i něco radikálnějšího a neočekávaného. Tím dosud nevídaným strojem měl být odlehčený Golf, posílený speciál vybavený komponenty vyrobenými z uhlíkových kompozitů.
Dlouho jsme o tomto voze neslyšeli a nepochybujeme proto, že spousta z vás bajkám o karbonovém Golfu zkrátka nevěřila, jak se ale aktuálně zdá, informace typu jedna-bába-povídala to zřejmě nebyla. Extrémní verze nejprodávanějšího evropského vozu se v podobě konceptu představí už v dubnu na pekingském autosalonu.
Pozoruhodné, zároveň však asi i logické je, že Evo, jak jej nově titulují média, nebude vycházet z „vlažnějšího“ provedení GTI ale naopak dosud nejvýkonnější varianty Golf R s dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem EA888 o výkonu 300 koní a pohonem všech kol. Data potvrzena momentálně nemáme, podle kolegů z britského Autocaru však prý můžeme očekávat 370 bhp (375 koní) a navýšení točivého momentu z 380 na 450 newtonmetrů.
Pokud nad těmito čísly uvažujete jako o čirém nesmyslu s ohledem na spolehlivost či životnost, vymlouvat vám to nebudeme, pravdou ale je, že koncern Daimler byl schopen dostat ze svého dvoulitru M133 v modelech Mercedes A 45, CLA 45 a GLA 45 AMG až 360 koní a identických 450 newtonmetrů.
Že to zřejmě není s dnešními technologiemi nemožné, naznačují rovněž slova šéfa vývoje motorů Volkswagenu Fritze Eichlera (mimochodem odpovědného také za M133 pro Mercedes a zaměstnaného na začátku své kariéry u značky Porsche). Když se jej na posledním detroitském autosalonu lidé z Autocaru ptali, kolik je možné dostat z dvoulitru, pouze lakonicky konstatoval, že asi 400 koní a přes 500 newtonmetrů.
Ale zpátky k Volkswagenu Golf R Evo. Stejně jako výchozí vůz, také přiostřená varianta bude vybavená pohonem všech kol se spojkou Haldex a součástí systému se stane šestistupňová dvouspojková převodovka DSG.
Jak už bylo naznačeno na začátku, agilitu vozu má zajišťovat nejen vyladěný motor, ale rovněž odlehčená konstrukce. Opět pouze spekulujeme, ale říká se, že hmotnost auta spadne ze 1476 „pod 1400 kg“, čímž se Golf Evo dostane na úroveň verze GTI.
Pochopitelně důležité není pouze to, jestli VW dokáže postavit funkční prototyp, ale spíše otázka, jaký bude mít význam pro budoucnost. Ač opět vaříme z vody, v zákulisí se špitá, že by se Golf R Evo mohl už do dvou let dostat do sériové výroby buď jako samostatný model anebo v podobě příplatkového „Evolučního“ paketu pro standardní eRko.
zdroj: Autocar