Velký přehled automobilových novinek pro rok 2014: první díl – od Alfy Romeo po Lexus
autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf > Volkswagen Golf GTE (2014): e-tron z Wolfsburgu bude lákat na papírovou spotřebu 1,5 l/100 km
Volkswagen Golf GTE (2014): e-tron z Wolfsburgu bude lákat na papírovou spotřebu 1,5 l/100 km
O německém koncernu VW jsme v posledních dnech psali hlavně v souvislosti s chytaným dvoulitrem vyladěným na 380 koní, který se dostane do Golfu R Evo či Audi S3 Plus, Wolfsburg však souběžně pracuje také na technice ze zcela jiného soudku, u které o výkony moc nejde, o to více však záleží na nízké papírové spotřebě.
Že se Volkswagen podobným technologiím věnuje, není pouze o vstřícnosti zákazníkům, ale především snaze neplatit do bruselské pokladny pokuty za vyšší než nadlimitní emise oxidu uhličitého. Nejnovějším přírůstkem výrobce se stane Golf GTE, který byl původně prezentován jako koncept Plug-in-hybrid.
Pokud technologie VW jen trochu sledujete, patrně víte, že se jedná o benzín-elektrickou pohonnou jednotku společnou se sesterským Audi A3 e-tron. Pro ty, kteří netuší, připomínáme, že jde o kombinaci přeplňovaného benzínového čtyřválce 1.4 TFSI o výkonu 150 koní, elektromotoru disponujícím 75 kW (102 k) a šestistupňové dvouspojkové převodovky DSG.
Celkový výkon soustavy je 204 koní a 350 newtonmetrů, což podle automobilky opravňuje vůz nosit označení GT a přídomek Electro, respektive ve zjednodušené podobě půjde o Golf GTE. Volkswagen slibuje schopnost akcelerace z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy, maximální rychlost 217 km/h a průměrnou spotřebu jen 1,5 litru na 100 kilometrů, ačkoli tuto hodnotu nelze vzhledem k metodice normovaného testu NEDC brát příliš vážně.
Elektromotor bude poháněný sadou lithium-iontových akumulátorů o kapacitě jen 8,8 kWh, což by mělo stačit na 50 km v čistě elektrickém režimu a bez asistence spalovacího agregátu by měl být vůz schopen rozjet se na 130 km/h. Cena Volkswagenu Golf GTE známá není, v prodeji se však objeví ještě koncem letošního roku.
zdroj: Autocar