autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf blue-e-motion: Technická data
Volkswagen Golf blue-e-motion: Technická data
V oblasti elektrických automobilů skupina Volkswagen ztrácí. Omezená série pěti set golfů blue-e-motion se na silnicích objeví nejdříve za tři roky, spíš ale v roce 2014. Důvody Volkswagen neuvádí, zdržení o další rok však nebude způsobeno jen potížemi při vývoji. Mluví se o změně modelu – blue-e-motion možná vyjede s karoserií sedmé generace Golfu namísto současné šesté.Volkswagen vydal tiskovou zprávu s kompletními technickými specifikacemi. Mnoho z čísel není nových: auto má na předních kolech 115 koní a 270 newtonmetrů. Na stovku s nimi zrychlí za 11,8 sekundy a pojede až 135 kilometrů v hodině. Baterie s kapacitou 26,5 kWh pokryje potřeby většiny řidičů, když zvládne až 150 kilometrů jízdy.
Automobilka byla tentokrát velmi konkrétní ohledně způsobů jak tohoto dojezdu dosáhne. Prototyp elektrického Golfu má velmi slušný součinitel odporu vzduchu 0,295. Především však nabídne svému řidiči větší kontrolu nad spotřebou energie než většina konkurentů.Nejsilnějším nástrojem k prodloužení dojezdu jsou tlačítka Normal, Comfort+ a Range+. V prvním z režimů bude mít řidič k dispozici 88 koňských sil, které jej roztlačí na 115 km/h, a všechnu palubní elektroniku. Dojezdu příliš nepomůže ani Comfort+, který dá pravému pedálu (plyn? volume?) moc nad všemi 115 koni a 135 km/h.
Range+ pak omezí nejvyšší výkon na 68 koní a zcela vypne klimatizaci. Máme podezření, že slibovaných sto padesát kilometrů ujede auto právě a jedině v tomto posledním režimu. Volkswagen se nezmiňuje o topení auta, předpokládáme že Range+ vypne i to. Golf blue-e-motion tedy pravděpodobně ujede 150 km pouze na jaře a koncem léta.
Aby řidič v každém okamžiku věděl, o kolik ještě může ubrat, tradiční otáčkoměr nahradí ukazatel okamžitého výkonu trakčního elektromotoru. Použít otáčkoměr by bylo zbytečné. Auto má jediný převodový stupeň, takže rychlost motoru je pevně svázána s rychlostí předních kol.Vývojáři z Wolfsburgu si půjčili zajímavou novinku z Mercedesu SLS E-Cell. Golf blue-emotion má nyní pádla pod volantem, která řídí brzdný moment motoru. Pokud se vám pádla nelíbí, stejnou práci odvede také volič převodovky. Podobně jako při řazení vybírá řidič mezi čtyřmi stupni: D, D1, D2 a D3. V prvním z nich motor vůbec nebrzdí, auto po ubání plynu jede jako na neutrál. D3 naopak posbírá tolik kinetické energie kolik dokáže, motor by měl v tomto případě klást znatelný odpor.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Nic dalšího se od první zprávy, kterou Volkswagen pustil na jaře, nezměnilo. Celé pohonné ústrojí najdou zvědavci v motorovém prostoru. Je lehké, motor s převodovkou a diferenciálem váží 80 kilogramů. Baterie se vtěsnaly do tunelu převodovky, pod zadní sedadlo a pod podlahu kufru. Nijak proto neomezují prostor pro posádku ani zavazadla. I pokrokové Lií-ion články samozřejmě neco váží (cca 315 kg) a celé auto má kvůli nim o 205 kg víc než Golf 1.6 TDI DSG. Ten při podobném výkonu ukáže na váze 1337 kilogramů.Tři roky do premiéry mimo jiné znamenají, že technické specifikace produkčního Golfu blue-e-motion projdou s největší pravděpodobností změnami. Do roku 2014 by se mohl prodloužit dojezd auta, stejně jako by mohla klesnout jeho hmotnost. Obojí významně.
Čísla však berte s rezervou právě z důvodu zmíněného v úvodu. Golf blue-e-motion možná vymění karoserii šesté generace za tu sedmou. Pokud by totiž v roce 2013 vyjel se současnými plechy, pár měsíců po své premiéře by mohl elektrický Golf nebezpečně zastarat. Generační obměna ještě před premiérou proto vypadá jako rozumné řešení a jistě stojí za roční zdržení. Zvlášť v situaci, kdy je skupina VW stejně beznadějně pozadu.
autoweb.cz