autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen Golf > Volkswagen Golf 1.6 TDI
Volkswagen Golf 1.6 TDI
Dynamika 6
Chování na silnici 6
Provozní náklady 6
Praktičnost 6
X-Factor 6
Celkové hodnocení 6
Volkswagen Golf šesté generace je notorickým návštěvníkem této rubriky – připomeňte si recenze jako Volkswagen Golf 1.4 TSI 118 kW, Volkswagen Golf 2.0 TDI nebo Volkswagen Golf GTD. Dosud jsme však neměli tu čest s potenciálně nejdostupnější naftovou motorizací 1.6 TDI, která v nabídce celé skupiny Volkswagen postupně nahrazuje překonanou modlu jménem 1.9 TDI.
Stejně jako v případě vozu Škoda Octavia 1.6 TDI jde o volkswagenovský diesel nové generace se vstřikováním common-rail. Můžete si ho objednat i ve slabší variantě s výkonem 90 koní, ale my jsme jezdili v silnějším provedení s výkonem 105 koní a točivým momentem 250 Nm.
Vzhledem k tomu, že motor je naprosto identický s tím v Octavii, jsou spíše než podobnosti v jejich projevu zajímavé rozdíly – ano, ze sedadla řidiče by člověk snadno uvěřil, že jde o jinou pohonnou jednotku. Zatímco Octavia se už na volnoběh ozývala klasickým turbodieselovým klepáním, byť kulturnějším než u dřívějšího „tédéíčka“, v Golfu stejný motor jen civilizovaně vrčí. A za jízdy se projevuje tak měkce, tak kulturně, že si téměř nevšimnete, jak pomalé auto ve skutečnosti řídíte. Opakujeme se, ale musíme znovu konstatovat, že současný Volkswagen Golf je v porovnání se svými koncernovými příbuznými zářným příkladem toho, co všechno dokáže zvládnutá práce s odhlučněním motorového prostoru.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Ačkoliv Volkswagen Golf 1.6 TDI není s udávanou provozní hmotností 1318 kg žádný střízlík, síla motoru je zcela adekvátní pro všechny běžné provozní situace včetně dálnic – pokud ovšem nejezdíte častěji s více dospělými lidmi na palubě. Ani pak sice nehrozrí, že by se za vámi ve stoupacím pruhu vytvořila kolona spěchajících avií, ale pod zatížením ztrácí motor grácii a roste jeho žízeň.
Verdikt
1.6 TDI není pro Golf špatná motorizace, pokud trváte na dieselu a nemůžete přidat dalších sedmapadesát tisíc za motor 2.0 TDI. Postavme ale dilema opačně – pokud vám stačí Volkswagen Golf 1.6 TDI, nebyli byste šťastnější s benzínovým Volkswagenem Golf 1.4 TSI 122 koní? Ten je ještě levnější, nesrovnatelně energičtější a jak jsme zjistili při srovnávacím testu Volkswagen Golf Plus vs. Toyota Verso, v cestovním režimu umí být senzačně úsporný. Asi nemusím říkat, kterému řešení bych dal přednost.
Jirka Červenka
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | Volkswagen Golf 1.6 TDI |
---|---|
0-100 km/h (s) | 11,3 s |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1598 |
Převodovka | pětistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 77 kW / 105 k v 4400 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 250 Nm od 1500 do 2500 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 79,7 k/t |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 189 km/h |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 5,7 / 3,9 / 4,5 l/100 km |
Objem nádrže (l) | 55 l |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4199 |
Šířka (mm) | 1786 |
Výška (mm) | 1479 |
Rozvor náprav (mm) | 2578 |
Provozní hmotnost (kg) | 1318 |
Celková hmotnost (kg) | 1870 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 650 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1400 |
Zavazadlový prostor (l) | 350/1305 |
Ceny | |
Základní cena modelu | od 474 600 Kč |