Volkswagen Golf 1.6 TDI

Nový diesel common-rail je důstojným nástupcem překonaného 1.9 TDI PD, ale...

  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Volkswagen Golf šesté generace je notorickým návštěvníkem této rubriky – připomeňte si recenze jako Volkswagen Golf 1.4 TSI 118 kW, Volkswagen Golf 2.0 TDI nebo Volkswagen Golf GTD. Dosud jsme však neměli tu čest s potenciálně nejdostupnější naftovou motorizací 1.6 TDI, která v nabídce celé skupiny Volkswagen postupně nahrazuje překonanou modlu jménem 1.9 TDI.

Stejně jako v případě vozu Škoda Octavia 1.6 TDI jde o volkswagenovský diesel nové generace se vstřikováním common-rail. Můžete si ho objednat i ve slabší variantě s výkonem 90 koní, ale my jsme jezdili v silnějším provedení s výkonem 105 koní a točivým momentem 250 Nm.

Vzhledem k tomu, že motor je naprosto identický s tím v Octavii, jsou spíše než podobnosti v jejich projevu zajímavé rozdíly – ano, ze sedadla řidiče by člověk snadno uvěřil, že jde o jinou pohonnou jednotku. Zatímco Octavia se už na volnoběh ozývala klasickým turbodieselovým klepáním, byť kulturnějším než u dřívějšího „tédéíčka“, v Golfu stejný motor jen civilizovaně vrčí. A za jízdy se projevuje tak měkce, tak kulturně, že si téměř nevšimnete, jak pomalé auto ve skutečnosti řídíte. Opakujeme se, ale musíme znovu konstatovat, že současný Volkswagen Golf je v porovnání se svými koncernovými příbuznými zářným příkladem toho, co všechno dokáže zvládnutá práce s odhlučněním motorového prostoru.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Ačkoliv Volkswagen Golf 1.6 TDI není s udávanou provozní hmotností 1318 kg žádný střízlík, síla motoru je zcela adekvátní pro všechny běžné provozní situace včetně dálnic – pokud ovšem nejezdíte častěji s více dospělými lidmi na palubě. Ani pak sice nehrozrí, že by se za vámi ve stoupacím pruhu vytvořila kolona spěchajících avií, ale pod zatížením ztrácí motor grácii a roste jeho žízeň.

 

Verdikt

1.6 TDI není pro Golf špatná motorizace, pokud trváte na dieselu a nemůžete přidat dalších sedmapadesát tisíc za motor 2.0 TDI. Postavme ale dilema opačně – pokud vám stačí Volkswagen Golf 1.6 TDI, nebyli byste šťastnější s benzínovým Volkswagenem Golf 1.4 TSI 122 koní? Ten je ještě levnější, nesrovnatelně energičtější a jak jsme zjistili při srovnávacím testu Volkswagen Golf Plus vs. Toyota Verso, v cestovním režimu umí být senzačně úsporný. Asi nemusím říkat, kterému řešení bych dal přednost.

Jirka Červenka

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyVolkswagen Golf 1.6 TDI
0-100 km/h (s)11,3 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1598
Převodovkapětistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)77 kW / 105 k v 4400 ot./min.
Točivý moment (Nm)250 Nm od 1500 do 2500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)79,7 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)189 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)5,7 / 3,9 / 4,5 l/100 km
Objem nádrže (l)55 l
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4199
Šířka (mm)1786
Výška (mm)1479
Rozvor náprav (mm)2578
Provozní hmotnost (kg)1318
Celková hmotnost (kg)1870
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)650
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1400
Zavazadlový prostor (l)350/1305
Ceny
Základní cena modeluod 474 600 Kč
3.5.2010 6:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist