Volkswagen Golf 1.4 TSI (122 k)

Divili jste se, proč považujeme Volkswagen Golf za nejlepší auto ve své třídě? Pusťte si nový videotest a dozvíte se to.

Ptáte se, proč testujeme Volkswagen Golf, když už je na trhu několik let a když na něm není nic nového? No, videotestem Golf už dlouho neprošel a my jsme si chtěli opět připomenout, jak moc je tento německý etalon pro výraz „rodinný hatchback“ dobrý. K testu dorazil celkem obyčejný model – ve výbavě bylo jen to nejdůležitější a pod kapotou skromná downsizovaná čtrnáctistovka TSI o výkonu 122 koní. Tedy obyčejné auto, které si kupují běžní zákazníci a ne nějaký načančaný model s příplatky za dvojnásobek ceny nového auta.

Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Volkswagen Golf fotogalerie

Možná se můj pohled na Volkswagen Golf bude trochu lišit od toho, co si myslí Honza Koubek. Jak ho znám, unifikovaný design Golfu mu nesedí, ale to je právě věc, která může spoustě lidí vyhovovat. Je to takové beztřídní auto. Na Golfu ale vždycky bylo nejlepší to, jak funguje a tento testovaný model je jasným důkazem, že automobilka Volkswagen utrácí za vývoj aut nejvíce peněz v celé galaxii.Žádné jiné auto na světě nefunguje tak komplexně a vyváženě jako právě Volkswagen Golf. Aspoň tedy, když se bavíme o běžných autech do půl milionu korun… Když si vzpomenu na nedávno testované nové BMW 116i, nějak mi uniká jeho smysl, když nedělá nic zásadního významně lépe a i přes papírově silnější motor nepůsobí na silnici tak dynamicky jako tento Golf. Dobrá, pohon zadních kol si získá srdce nadšence, ale právě Golf funguje tak dobře, že vám (jakožto nadšenému řidiči) jeho přední poháněná náprava nebude tolik vadit. A pro puristy – Volkswagen na řízení neustále pracuje a zase je o krůček vyváženější a analogovější.

Dalibor Žák

Videorecenze nových aut sledujte každý týden na Autotube.cz!

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)9,54
50-80 km/h na x.stupeň (s)4,39 na 3.st.
100-0 km/h (m)44,37
Spotřeba v testu (l/100km)8,5
Čas na kolo (s)36,23
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivobenzín
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1390
Kompresní poměr10,0 : 1
Vrtání x zdvih (mm)76,5 x 75,6
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
Vpředuvzpěry MacPherson
Vzadunezávislé zavěšení Multilink, stabilizátor
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)90 / 122 v 5000 ot./min.
Točivý moment (Nm)200 v 1500 - 4000 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)94,6
0-100 km/h (s)9,5
Nejvyšší rychlost (km/h)200
Spotřeba paliva (l/100 km)8,2 / 5,1 / 6,2
Objem nádrže (l)55
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4199
Šířka (mm)1779
Výška (mm)1480
Rozvor náprav (mm)2578
Provozní hmotnost (kg)1290
Celková hmotnost (kg)1820
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)640
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1300
Zavazadlový prostor (l)350 - 1305
Ceny
Základní cena modelu323 900 Kč (akční cena 3dv. 1.4 Trendline)
Základní cena test. verze421 200 Kč (akční cena 3dv. 1.4 TSI Trendline)
10.1.2012 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist