autoweb.cz > autovideo > Volkswagen Golf 1.4 TSI (122 k)
Volkswagen Golf 1.4 TSI (122 k)
Ptáte se, proč testujeme Volkswagen Golf, když už je na trhu několik let a když na něm není nic nového? No, videotestem Golf už dlouho neprošel a my jsme si chtěli opět připomenout, jak moc je tento německý etalon pro výraz „rodinný hatchback“ dobrý. K testu dorazil celkem obyčejný model – ve výbavě bylo jen to nejdůležitější a pod kapotou skromná downsizovaná čtrnáctistovka TSI o výkonu 122 koní. Tedy obyčejné auto, které si kupují běžní zákazníci a ne nějaký načančaný model s příplatky za dvojnásobek ceny nového auta.
Volkswagen Golf fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Možná se můj pohled na Volkswagen Golf bude trochu lišit od toho, co si myslí Honza Koubek. Jak ho znám, unifikovaný design Golfu mu nesedí, ale to je právě věc, která může spoustě lidí vyhovovat. Je to takové beztřídní auto. Na Golfu ale vždycky bylo nejlepší to, jak funguje a tento testovaný model je jasným důkazem, že automobilka Volkswagen utrácí za vývoj aut nejvíce peněz v celé galaxii.Žádné jiné auto na světě nefunguje tak komplexně a vyváženě jako právě Volkswagen Golf. Aspoň tedy, když se bavíme o běžných autech do půl milionu korun… Když si vzpomenu na nedávno testované nové BMW 116i, nějak mi uniká jeho smysl, když nedělá nic zásadního významně lépe a i přes papírově silnější motor nepůsobí na silnici tak dynamicky jako tento Golf. Dobrá, pohon zadních kol si získá srdce nadšence, ale právě Golf funguje tak dobře, že vám (jakožto nadšenému řidiči) jeho přední poháněná náprava nebude tolik vadit. A pro puristy – Volkswagen na řízení neustále pracuje a zase je o krůček vyváženější a analogovější.
Dalibor Žák
Videorecenze nových aut sledujte každý týden na Autotube.cz!
Měření a technické údaje
Naměřené hodnoty | |
---|---|
0-100 km/h (s) | 9,54 |
50-80 km/h na x.stupeň (s) | 4,39 na 3.st. |
100-0 km/h (m) | 44,37 |
Spotřeba v testu (l/100km) | 8,5 |
Čas na kolo (s) | 36,23 |
Motor | |
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Uložení | vpředu napříč |
Zdvihový objem (cm3) | 1390 |
Kompresní poměr | 10,0 : 1 |
Vrtání x zdvih (mm) | 76,5 x 75,6 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | vzpěry MacPherson |
Vzadu | nezávislé zavěšení Multilink, stabilizátor |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | kotoučové |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 90 / 122 v 5000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 200 v 1500 - 4000 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 94,6 |
0-100 km/h (s) | 9,5 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 200 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 8,2 / 5,1 / 6,2 |
Objem nádrže (l) | 55 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4199 |
Šířka (mm) | 1779 |
Výška (mm) | 1480 |
Rozvor náprav (mm) | 2578 |
Provozní hmotnost (kg) | 1290 |
Celková hmotnost (kg) | 1820 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 640 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 1300 |
Zavazadlový prostor (l) | 350 - 1305 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 323 900 Kč (akční cena 3dv. 1.4 Trendline) |
Základní cena test. verze | 421 200 Kč (akční cena 3dv. 1.4 TSI Trendline) |