autoweb.cz > Volkswagen > Volkswagen e-Up: Do roka a do dne
Volkswagen e-Up: Do roka a do dne
Vývojáři Volkswagenu čekají na poslední požehnání od svého vedení, elektromobil e-Up je téměř hotový, Němci už jen testují hotové auto. Městský hatchback Up s elektromotorem ujede ža 150 kilometrů na jedno nabití a uveze to samé, co benzínové verze auta. Vnitřní prostor zástavbou velké baterie nijak neutrpěl. Volkswagen zatím nerozhodl o ceně a jednání budou složitá: Automobilka nechce žádnou drahou verzi modelu Up, jenže také nemůže poslat na trh prodělečný stroj.
Volkswagen Up velká fotogalerie
Elektromotor o výkonu slušných osmdesát koní je připojený přes jednostupňovou převodovku na přední kola. S točivým momentem 200 newtonmetrů od nulových otáček by měl stačit na skvělou akceleraci kdekoli mezi nulou a osmdesáti kilometry v hodině. Baterie však nedokáže dlouhodobě živit všech osmdesát koní, maximální rychlost auta je proto omezená na 130 kilometrů za hodinu. Na stovku se e-Up rozjede „do čtrnácti sekund“.
Baterie o kapacitě 18,7 kilowatthodiny je umístěná pod podlahou. Váží čtvrt tuny a malý elektromobil je s ní o nějakých 200 kilogramů těžší než benzínové verze auta. To znamená stále slušných 1130 kilogramů (přibližně) provozní hmotnosti. e-Up si na palubě veze nabíječku, schopnou zpracovat jak 220 voltů střídavého proudu, které baterii nabijí za osm hodin, tak výkonnější zdroje. Baterie je navržená tak, aby měla po deseti letech provozu stále osmdesát procent původní kapacity.