Volkswagen Beetle dostane verzi R

Nový retro hatchback na podvozku Golfu dostane přeplňovaný dvoulitr s výkonem přes 250 koní, o použité technice však VW teprve rozhodne.

Druhá generace retro předělávky hmyzího hatchbacku z dílen Volkswagenu se představila na autosalonu v New Yorku. Beetle (Brouk) napodruhé vypustil ze jména slovo „Nový“, ale v plánu jsou větší změny. Auto je nižší a širší než minulá generace a Volkswagen jej chce zbavit pověsti holčičího módního doplňku. To mimo jiné znamená přidat do nabídky pár ostřejších verzí. Kromě už představeného dvousetkoňového Sportu se proto dočkáme i vozu s písmenem R na zádi.

Předokolka s dvěma stovkami koní je spíš samozřejmostí než něčím navíc – Brouk bojuje ve stejném segmentu, ale ve vyšší cenové lize než Golf. Skutečný sportovní model potřebuje víc. Volkswagen má dvě podstatně odlišné možnosti: použít pohonné ústrojí Golfu R s novějším motorem a pohonem všech kol, nebo starší techniku Scirocca R, které pohání jen přední nápravu. Golf má 270 koní, Scirocco 265, rozdíl je tedy minimální a Beetle by v obou případech dosáhl stovky asi za šest sekund.Podle zdrojů přímo z automobilky rozhodnutí teprve padne. Práce jsou v zatím přípravné fázi, přestože odhodlání Volkswagenu Beetle R postavit se zdá být velké. Pro úplnost připomeňme, že první Nový Brouk také zplodil jednu ostrou verzi, dokonce velmi ostrou. 250 vozů z limitované série Beetle RSi (titulní foto) poháněl šestiválec VR6 o objemu 3,2 litru. Jeho 224 koní točilo všemi koly. Auto bylo o osm centimetrů širší než jeho standardní sourozenci, na víku kufru si vezlo obrovské křídlo a dostalo výrazně přepracovanou zadní nápravu, jejíž geometrie se nejlépe hodila na závodní trať.

GSi likvidovala zadní pneumatiky a byla extrémně hlučná – skvělé předpoklady pro auto, které se chce stát legendou. Jenže Beetle RSi byl stvořen především pro trhy v Americe, kde se 250 kousků rozpostilo bez větší pozornosti Evropanů. Pokud byste o vražedného Brouka stáli, nejste bez šance. V Mexiku se údajně některé kousky neprodaly dodnes, Volkswagen totiž přecenil poptávku (na vině byla hlavně cena v přepočtu přes milion korun) a přidělil Mexičanům příliš mnoho aut.

autoweb.cz

5.5.2011 8:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist