Volkswagen Amarok Panamericana je jako sedlák v obleku od Armaniho

Vyzkoušeli jsme novou generaci pracovního pickupu převlečenou do drahého obleku.
img_6791-1100x618.jpgCelá galerie 21 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 9

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9

V pořadí druhá generace modelu Amarok je pokračováním spolupráce automobilek Volkswagen a Ford. Pokud je vám tohle spojení povědomé, vězte, že v 90. letech jste mohli potkávat třeba spřízěné vozy Volkswagen Sharan a Ford Galaxy.

Aktuálně se spolupráce projevuje ve více modelech, především užitkových vozech. Současný Connect je Caddy, nová generace Transporteru bude naopak Transit. Ford si také vypůjčil platformu MEB, jehož výsledkem je elektrický Explorer.

A pak je tu dvojice Volkswagen Amarok a Ford Ranger. Obě auta se vyrábějí na stejné lince Fordu v Jihoafrické republice, motory a převodovky jsou také Fordu, kdežto vnější i vnitřní design mají obě auta vlastní. Takže záleží čistě na vás, jestli se vám víc líbí drsnější Ranger, nebo uhlazenější Amarok.

Šestiválec? Ten máme

Na výběr máte dva motory a dvě převodovky. Klasiku v podobě 2.0 TDI o výkonu 170 koní doplňuje třílitrový šestiválec ve dvou výkonových variantách: 205, nebo 241 koní. Převodovky jsou potom šestistupňový manuál, nebo desetistupňový automat.

Já jsem týden zkoušel stylovou a ještě více offroadově zaměřenou verzi Panamericana, která jezdí s tím nejlepším v útrobách, tedy 3.0 V6 s 241 koňmi a automatem.

Duo je to sehrané. Motor má parádní zátah a krásně jemně si ševelí, zatímco automat jej umí udržovat v příjemně ekonomickém spektru otáček.

Podívejte se na videotest Volkswagenu Amarok Aventura

Jenom manuální podřazení nezvládá moc rychle, takže třeba při brzdění motorem z kopce ještě zrychlí, než vůbec zařadí nižší kvalt. Prostě po něm nesmíte chtít žádnou rychlou akci. Manuální ovládání zboku voliče také není nejšťastnější, klasická drobná pádla pod volantem jsou lepší řešení.

Drobných ergonomických přešlapů najdete uvnitř víc. Z ovládání tempomatu někam zmizelo tlačítko Cancel, takže přerušit tempomat můžete jen brzdovým pedálem.

Loketní opěrka je zase zbytečně krátká a není posuvná, takže mě tlačila přesně do brňavky. A dešťový senzor si neuměl poradit s drobným mrholením, které vůbec nezaznamenal, takže jsem neviděl na cestu, zatímco první rychlost stěrače byla už moc.

Luxusní pickup není protimluv

Jinak si budete uvnitř užívat na pracovní pickup nebývalého přepychu. Kožené čalounění dodává nádech luxusu, digitální budíky a gigantický vertikální displej multimédií zase patřičnou modernu. Infotainment má parádní rozlišení a krásnou grafiku, hlavně třeba na navigaci je opravdu radost pohledět.

Audiosystém Harman Kardon zase parádně přehraje i ty největší rockové pecky, že můžete svoje drahá sluchátka rovnou zahodit. Kvituji i velký otočný ovladač hlasitosti, ačkoliv ovládání klimatizace je stále dotykové. To u pracovního stroje, ve kterém můžete často nosit rukavice, není optimální.

Panamericana se od ostatních verzí odlišuje mimo jiné offroadovými pneumatikami, nicméně auto mělo zrovna obuté zimáky. A překvapivě obstojně zatáčelo.

Pořád je to 2,5 tuny těžký cvalík, na kterého si musíte dávat pozor, zejména na navlhlé okresce, ale když na to přijde, dokáže mile překvapit. A se silným turbodieselem prohánět i okolní provoz.

Volkswagen Amarok neztratil nic ze svého původního kouzla ani s příchodem nové generace. Pořád sází na jedinečný styl a kapku luxusu, který vám jiný pracovní pickup prostě nedá. K tomu přidává moderní technologie a hlavně si zachovává jedinečný naftový šestiválec, který oplývá silou i kultivovaností.

Svoje kouzlo má jak základní verze v pastelové bílé s černými nárazníky na plecháčích, tak našňořená verze Panamericana, se kterou se blýsknete na Pařížské, uděláte práci na ranči a potom vyrazíte na expedici kolem světa.

14.1.2024 7:47| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist