autoweb.cz > příslušenství > Volkswagen Amarok na českém trhu + první dojmy
Volkswagen Amarok na českém trhu + první dojmy
Volkswagen se nijak netají tím, že nový pracovní pick-up Amarok míří hlavně na trhy Jižní Ameriky, Ruska a Asie. Avšak export do Evropy začal a Amarok koupíte i u nás. Na tankodromu jsme tak byli zjišťovat, jestli nový Volkswagen Amarok stojí za to a zda ho máte chtít.
Na úvod je potřeba si připomenout konkurenci. Tohle není nějaké lifestylové SUV nebo crossover, Amarok se postaví například Nissanu Navara, Fordu Ranger a dalším podobně zaměřeným off-roadům. Není tedy divu, že dostal pořádný rám a velmi sofistikovaný pohon všech kol. Pak už záleží jen na vás, jestli si koupíte Amarok místo SUV, abyste se kdekoli tvářili dost drsně, nebo ho skutečně budete potřebovat k práci. Bahno ve spreji pro drsnou image ale Volkswagen v oficiálním příslušenství nenabízí.VW Amarok je k dostání ve verzi „signle-cab“ a „double-cab“. Ta první má jen dvě místa, ale delší nákladový prostor. Volkswagen očekává, že vyhledávanější bude ta druhá, která nabízí klasickou kabinu pro pět lidí a menší nákladový prostor, který lze ještě překrýt nástavbou. Single cab má ale výhodu v mnohem větší užitečné hmotnosti.
Volkswagen nabízí tři druhy pohonu. Základ tvoří pohon zadních kol s uzávěrkou. Ten má výhodu v největší užitečné hmotnosti. Velmi vyhledáváný bude také stálý pohon všech kol s mezinápravovým diferenciálem Torsen. Do nejtěžšího terénu je pak určen pohon s připojitelným předkem, který navíc disponuje i redukcí. Auto tak může fungovat jako zadokolka v lehčím terénu, pak si zapojíte pohon čtyř kol a když bude nehůř, přidáte i redukci.Na tankodromu jsme prohnali právě tuto verzi, která byla navíc poháněna novým dvakrát přeplnovaným dieselovým čtyřválcem 2.0 BiTDI s šestistupňovým manuálem. Má výkon 163 koní a hlavně velký točivý moment 400 Nm již od 1500 otáček za minutu (k dispozici je ještě diesel 2.0 TDI o výkonu 122 koní a na některých trzích bude v nabídce i benzínový dvoulitr s turbem). První, čeho si na tomto pracovním pick-upu všimnete, je nezvyklá kultivovanost. Motor běží docela tiše, postrádá turboefekt a auto se ani na tuhých nápravách nenatřásá. V lehkém terénu si bohatě vystačí pouze s pohonem zadních kol, při nejhorším pomůže uzávěrka.V náročnějším terénu jsme už zapli pohon všech kol a díky redukci se pak dostanete úplně všude. Je zajímavé, že díky silnému motoru vlastně nemusíte v náročném terénu šlapat na plyn. Auto se zařazenou redukcí vyjede bez přidání plynu na jedničku nebo i dvojku i hodně velké stoupání. Ještě mu poháná asistent pro sjíždění a vyjíždění svahů a užitečnou pomůckou je i „hill-hold“ asistent. Auto vám po zastavení v kopci a následném rozjezdu necouvne. Volkswagen Amarok by ale mohl poskytovat lepší odezvu od ovládacích prvků, zejména od spojky, brzd a hlavně řízení. S takto divně měkkou spojkou a neurčitě gumovým řízením se v terénu pracuje špatně.
Bohužel jsme auto nevyzkoušeli na běžné silnici. Protože ale Amarok ani na rozježděném zabláceném tenkodromu nevrže a neskřípe, bude to určitě dobře postavené auto, které zvládne i každodenní řeholi s ježděním převážně po silnici. Volkswagen totiž slibuje, že jeho velkou předností je kvalita a komfort posádky. Uvidíme, až si auto půjčíme na redakční test.
ceny jsou uvedeny bez DPH
autoweb.cz
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | motorová nafta |
Rozvod | DOHC |
Plnění | přeplňování dvojicí turbodmychadel |
Uložení | vpředu podél |
Zdvihový objem (cm3) | 1968 |
Převodovka | šestistupňová manuální s redukcí |
Poháněná kola | všechna čtyři, uzávěrka |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 120 / 163 v 4000 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 400 v 1500 ot./min. |
0-100 km/h (s) | 11,1 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 181 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 9,6 / 6,9 / 7,8 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 5254 |
Šířka (mm) | 2228 (vč. zrcátek) |
Výška (mm) | 1834 |
Rozvor náprav (mm) | 3092 |
Provozní hmotnost (kg) | od 1958 |
Celková hmotnost (kg) | 2820 |
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg) | 750 |
Hmotnost přívěsu brzděného (kg) | 2800 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 516 646 Kč (2.0 TDI Amarok bez DPH) |
Základní cena test. verze | 697 098 Kč (2.0 Bi-TDI Trendline bez DPH) |