Audi RS 5 TDI (2014): Ingolstadt stahuje náskok BMW, elektrickým kompresorem
autoweb.cz > Volkswagen > Revoluce Volkswagenu: nové 2.0 TDI má až 272 koní a dorazí i 10stupňové DSG
Revoluce Volkswagenu: nové 2.0 TDI má až 272 koní a dorazí i 10stupňové DSG
Opravdu se nejedná o chybu. Nový motor má skutečně objem 2,0 litru a nikoli o litr navíc, čtyřválec se však jedné z nejvýkonnějších variant šestiválce TDI vyrovná. Němečtí konstruktéři použili jako základ pohonnou jednotku řady EA288, která má v provedení biturbo až 240 koní, přidali k ní dvoustupňové elektricky ovládané přeplňování, variabilní časování ventilů, piezo-elektrické vstřikovače s rozvodem common-rail s tlaky až 2500 barů a výsledkem je 272 koňských sil.
Hodnotu točivého momentu Volkswagen neuvádí, předpokládá se ale, že je blízko 500 newtonmetrů, které nabízí současný nejsilnější agregát 2.0 TDI. Nový motor lze prozatím považovat za prototyp, nicméně Wolfsburg jej chce nasadit již v novém crossoveru předznamenaném studií CrossBlue.
Kromě dieselu prozradil Volkswagen také pár detailů o nové desetistupňové dvouspojkové převodovce DSG. Skříň s interním kódovým označením DQ551 byla navržena tak, aby byla schopna přenášet točivý moment 550 newtonmetrů, což naznačuje, že by mohla být spojena s celou řadou současných pohonných jednotek včetně chystaného „superdieselu“.
zdroj: Autocar