Revoluce Volkswagenu: nové 2.0 TDI má až 272 koní a dorazí i 10stupňové DSG

Nový čtyřválec představený na technické prezentaci ve Wolfsburgu využívá elektrické turbo a desetistupňová převodovka zvládne až 550 Nm.

Opravdu se nejedná o chybu. Nový motor má skutečně objem 2,0 litru a nikoli o litr navíc, čtyřválec se však jedné z nejvýkonnějších variant šestiválce TDI vyrovná. Němečtí konstruktéři použili jako základ pohonnou jednotku řady EA288, která má v provedení biturbo až 240 koní, přidali k ní dvoustupňové elektricky ovládané přeplňování, variabilní časování ventilů, piezo-elektrické vstřikovače s rozvodem common-rail s tlaky až 2500 barů a výsledkem je 272 koňských sil.

Hodnotu točivého momentu Volkswagen neuvádí, předpokládá se ale, že je blízko 500 newtonmetrů, které nabízí současný nejsilnější agregát 2.0 TDI. Nový motor lze prozatím považovat za prototyp, nicméně Wolfsburg jej chce nasadit již v novém crossoveru předznamenaném studií CrossBlue.

Kromě dieselu prozradil Volkswagen také pár detailů o nové desetistupňové dvouspojkové převodovce DSG. Skříň s interním kódovým označením DQ551 byla navržena tak, aby byla schopna přenášet točivý moment 550 newtonmetrů, což naznačuje, že by mohla být spojena s celou řadou současných pohonných jednotek včetně chystaného „superdieselu“.

zdroj: Autocar

12.11.2014 8:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist