autoweb.cz > Lamborghini > Vidlicový osmiválec pro nové Lamborghini je oficiálně tady! Umí točit až 10 tisíc otáček!
Vidlicový osmiválec pro nové Lamborghini je oficiálně tady! Umí točit až 10 tisíc otáček!
Italská automobilka Lamborghini v letošním roce 2024 dosahuje dvou významných milníků. S ukončením produkce dosluhujícího modelu Huracán se vzdá ryze spalovacích supersportů a současně už během léta oficiálně představí nového nástupce. O něm se do dnešních dnů pouze spekulovalo na základě minima známých informací přímo od představitelů automobilky, zákulisních informacích a špionážních fotografií a videozáznamů. Dnes však Italové konečně odhalují první opravdové informace.
Lamborghini tradičně uvádí nové modely postupně, přičemž nejprve začíná technikou. A právě teď představuje úplný základ techniky nejnovějšího základního supersportu, o níž se spekulovalo už dlouho. Ve skutečnosti je ale mnohem zajímavější, než jsme si mysleli.
Hybridní osmiválec s až 10 tisíci otáčkami
Vysokootáčkový atmosférický desetiválec po dvou dekádách na světě definitivně nahradí výrazně modernější ještě více vysokootáčkový hybridní osmiválec. Novinka se oficiálně jmenuje „Lamborghini L634“ a technologicky vychází z hybridního vidlicového dvanáctiválce pro vlajkový supersport Revuelto.
Nový vidlicový osmiválec se pyšní dvěma turbodmychadly, čtyřlitrovým zdvihovým objemem a klikovou hřídelí typu flat-plane, díky níž zvládne až deset tisíc otáček za minutu! Lamborghini oficiálně uvádí, že nejnovější supersport vyvine maximální kombinovaný výkon 778 koní při 9 000 až 9750 otáčkách za minutu. To je dokonalou ukázkou toho, že i nová éra plná elektrifikace může přinést skutečně zajímavou techniku.
Lamborghini navíc odhaluje, že nejmodernější osmiválec doplní třemi elektromotory, po vzoru dvanáctiválcového modelu Revuelto. Hlavním cílem není dosáhnout co nejnižší spotřeby paliva a zaprodat značku emisním limitům, ale vydolovat z další evoluce modelů ještě vyšší výkony. S výrazně výkonnějším srdcem bude nové Lamborghini mnohem rychlejší než oba předcházející typy – Gallardo a Huracán.
Lamborghini
K oficiálnímu představení nového Lamborghini dojde už letos v létě. Je posledním dílem skládačky ke kompletní elektrifikaci modelového portfolia značky, kterou v roce 1963 založil odhodlaný podnikatel Ferruccio Lamborghini, když vyrazil do přímého konkurenčního boje s Ferrari.
Lamborghini a elektromobilita
Dokonce i Lamborghini pak pracuje na vývoji moderních elektromobilu. Už začátkem letošního roku uvedlo, že v nich chce spojit brutální výkony s dlouhým dojezdem a slibuje výkon až přes 1 megawatt, tedy 1 341 koní! Italové je však chtějí naladit tak, aby budoucím zákazníkům přinesli stejný zážitek, jako dosavadní ryze spalovací supersporty.
Vůbec první elektromobil značky by měl být luxusním cestovním kupé s konfigurací sedadel 2+2. Automobilka o něm otevřeně říká, že jím chce založit nový automobilový segment Ultra GT pro nejmodernější luxusní cestovní kupé.