autoweb.cz > Mercedes-Benz > Vauxhall VXR8 je Opel, který chceme
Vauxhall VXR8 je Opel, který chceme
Tady v Evropě nemusí vozy od General Motors být jen hybridy a dieselové předokolky. Z daleké Austrálie se sem občas dostane něco zajímavého. Například tento Vauxhall VXR8, který koupíte ve Velké Británii oficiální cestou. V showroomu tak vedle Corsy 1.3 CDTi uvidíte i tento osmiválcový sedan.
Vauxhall VXR8 má vpředu atmosféricky plněný osmiválec LS3 o objemu 6,2 l, který posílá na zadní kola přes šestistupňový manuál výkon 431 koní a točivý moment 550 Nm. Stovku zvládne za 4,9 sekundy a jeho maximální rychlost je omezena na 250 km/h.Brzy ale bude prostřednictvím oficiálního příslušenství k dispozici kit s kompresorem, který dostane výkon hodně přes 500 koní a BMW M5, Audi RS6 či Mercedes-Benz CLS 63 AMG pak budou mít vážný problém. Už také proto, že Vauxhall VXR8 se profiluje jako mnohem levnější model, který je skoro o půl milionu korun levnější než nejlevnější konkurent.
Novinkou je také elektronicky ovládaný podvozek MRC (Magnetic Ride Control) a propracovanější kontrola trakce či stability. Tyto systémy si Vauxhall VXR8 vypůjčil od Chevrolet Corvette ZR1. Elektronický podvozek prý vyhodnocuje data až tisíckrát za sekundu a podle nich přizpůsobuje svou tuhost.Zajímavostí je i to, že Vauxhall počítá s nasazením auta na závodní trati. V palubním počítači je tak nahrán software zaznamenávající data z telemetrie, která si pak řidič snadno přes USB klíč nebo iPod stáhne a doma na počítači vyhodnotí.
Je škoda, že se takový model nedostane k nám, vyrábí se pouze s pravostranným řízením. Ve Velké Británii vyjde zákazníky na 49 500 liber, což je v přepočtu vskutku směšný milion a půl korun.
autoweb.cz