autoweb.cz > Ferrari > V pražském showroomu Ferrari proběhla premiéra nejrychlejšího modelu značky
V pražském showroomu Ferrari proběhla premiéra nejrychlejšího modelu značky
Unikátem Ferrari 812 Superfast bezpochyby je, supersport měl premiéru v březnu na mezinárodním autosalonu v Ženevě a jde o nástupce kupé F12 Berlinetta. Oproti němu má vylepšenou aerodynamiku a zcela nový dvanáctiválec s výkonem vyšším o 60 koní. Motor o objemu 6,5 l nabízí výkon 800 koní, stroj díky němu překoná hranici 340 km/h – je tak nejrychlejším produkčním vozem z dílny Ferrari s výjimkou speciálních vozů s motorem uloženým uprostřed.
Pohonná jednotka podrobněji… Ferrari 812 Superfast ukrývá pod kapotou zcela nový vidlicový dvanáctiválec o objemu 6496 cm3, dosahuje 800 koní, to je v přepočtu 123 koní na litr objemu. Maximální točivý moment činí 718 Nm a dvanáctiválec jej dosahuje v 7000 otáčkách, přičemž 80 % je dostupných již ve 3500 otáčkách za minutu. Ojedinělého výkonu motoru konstruktéři docílili celou řadou změn, mimo jiné například aplikací systému přímého vstřikování paliva, které využívá tlaku 350 barů, což je zatím nejvyšší hodnota použitá u zážehového motoru. K úžasným parametrům přispěla i proměnná geometrie sacích kanálů, již Ferrari používá u svých atmosférických motorů ve formuli 1.
Motor spolupracuje s vylepšenou dvouspojkovou převodovkou, u níž technici dokázali o 30 % zkrátit časy řazení mezi jednotlivými stupni. Ferrari 812 Superfast váží bez provozních kapalin 1 525 kilogramů, díky čemuž je opravdu „svižné,“ z 0 na 100 km/h zrychlí za 2,9 s a dokáže vyvinout maximální rychlost přes 340 km/h. Vůz jako vůbec první Ferrari dostal sportovní elektrický posilovač řízení, který plně reflektuje jeho výkonový potenciál.
S ním přibyly funkce Ferrari Peak Performance a Ferrari Power Oversteer. První slouží k tomu, aby se řidič prostřednictvím změněné síly na volantu lépe dozvěděl, že se blíží hranici smyku, a mohl na něj rychleji reagovat. Druhá funkce dokáže při přetáčivém smyku, ke kterému má vůz tohoto typu nejčastěji blízko při rychlém výjezdu ze zatáček, včas naznačit řidiči, jaký manévr má s volantem udělat, aby vůz co nejlépe zvládl.
Oba systémy mají za cíl zlepšit zážitek z řízení, aniž by necitlivě přebíraly kontrolu. Řidič a jeho schopnosti jsou i nadále tím hlavním, co rozhoduje o rychlosti a stylu průjezdu zatáčkou. Díky kompletní integraci prvků dynamického ovládání, včetně poslední verze patentovaného systému SSC (Slide Slip Control), je výkon pro řidiče lépe kontrolovatelný, vozu nechybí ani druhá generace přiřizování zadních kol. Výsledkem jsou nenapodobitelné jízdní vlastnosti, neuvěřitelná obratnost, ale i snadné ovládání. Designérské centrum Ferrari chtělo především podtrhnout výjimečný výkon modelu, čemuž odpovídají agresivnější sportovní linie i proporce karoserie s full LED světlomety vpředu a čtyřmi kulatými koncovými světly.
Reportáže | vydáno 14. 8. 2013
Ty spolu se zvednutou zádí odkazují na legendární model 365 GTB4 z roku 1969. Tvary vozu jsou však nejen efektní, ale i plně funkční. Každý detail byl doladěn v aerodynamickém tunelu tak, aby bylo dosaženo co nejlepších výsledků. I díky tomu vůz dokáže překonat rychlost 340 km/h a je stabilní za všech okolností. Oproti předchůdci F12 Berlinetta jsou všechny aerodynamické ukazatele lepší, a to především díky pohyblivým elementům na karoserii, ať už aktivně ovládaným, nebo pasivně řízeným proudem vzduchu. Konstruktérům se podařilo zvýšit přítlak při současném snížení odporu vzduchu.
Vnitřek 812 Superfast ctí vnější agresivní linie a snaží se navodit především sportovní atmosféru, přičemž si ale zachoval komfort i prostor svého předchůdce F12 Berlinetta. Interiér působí radikálněji – nenajdete v něm například ovládací prvky v podobě dotykového displeje, o to elegantnější a sportovnější celkový dojem ale udělá. Dominantní jsou dva hlavní výdechy vzduchu jako u špičkového modelu LaFerrari. Unikátní charakter podtrhují i nová sportovní sedadla s vylepšenou ergonomií či nový „závodní“ volant. Na něm pochopitelně nechybí specialita Ferrari: ovladač Manettino, kterým se nastavují jednotlivé jízdní režimy. Samostatnou kapitolou je možnost úprav výbavy a interiéru na zakázku.
Jako u všech ostatních modelů si lze dohodnout individuální podobu vozu, a jak je u značky zvykem, s každým novým modelem je k dispozici více rozšiřujících prvků. Zde se jedná například o pokročilý telemetrický systém původem z LaFerrari nebo o špičkové audio s 12 reproduktory a 1280wattovým zesilovačem s programem Quantum Logic pro nejlepší možný zážitek z poslechu oblíbené hudby.
zdroj a foto: Scuderia Praha a.s.