V Bugatti za skoro 100 milionů si ani nenastavíte sedadlo. Poznejte techniku exkluzivního hypersportu

Novinka od Bugatti má kombinovaných 1 800 koní a zvládne jet nejvyšší rychlostí až 445 kilometrů v hodině.
10-bugatti-rolling-chassis-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: Bugatti

Francouzské Bugatti začátkem letošního léta zahájilo novou éru. Po definitivním ukončení produkce úspěšného Chironu konečně odhalilo nového nástupce, s nímž skončila evoluce koncernového šestnáctiválce s exotickou koncepcí W, kterou v prvním desetiletí nového milénia odstartoval legendární Veyron. Novinka i stále ponechává exkluzivních šestnáct válců, ale postavila je do rozšířenější koncepce.

Nová V16 od Cosworthu

Nové Bugatti Tourbillon se inspiruje mechanismem mechanických hodinek a ve svých útrobách ukrývá unikátní techniku. Technici automobilky se spojili s experty z Cosworthu, proslavenými vývojem sportovních i závodních aut, a společně vyvinuli nový atmosférický vidlicový šestnáctiválec se zdvihovým objemem 8,35 litru a maximálním výkonem 1 000 koní. Obrovská porce síly je však jen začátek.

Tourbillon je luxusním hypersportem s plug-in hybridní technikou, takže novou jednotku spojuje se třemi elektromotory, dvěma vpředu a jedním vzadu, vysokonapěťovým akumulátorem s kapacitou 24,8 kWh a osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. I díky tomu ujede čistě na elektřinu až 60 kilometrů v režimu WLTP. Automobilka říká, že ten se hodí hlavně při jízdě ve městech, ale elektrické koně hypersport potřebuje i pro dosažení vrcholných výkonů.

Kombinovaný výkon nejnovějšího modelu značky tak je až 1 800 koní. A ačkoli Tourbillon zvenku vypadá jako rozsáhlá evoluce předcházejícího Chironu, Bugatti při jeho vývoji začalo na čistém papíře a vyvinulo i celou novou platformu. Tu se rozhodlo ukázat světu a na nejnovějších fotografiích si můžeme prohlédnout monokok vozu s veškerou potřebou technikou, avšak bez panelů karoserie.

Nelze si nastavit sedadlo

Velkou zajímavostí novinky je skutečnost, že si v ní nelze nastavit sedadlo. To je pevnou součástí architektury vozu a automobilka to vyřešila netradičním způsobem. Vyvinula totiž pohyblivý komplet pedálů i sloupek řízení z volantem. V nejnovějších zveřejněných tiskových materiálech uvádí, že to přispívá k tomu, aby Tourbillon mohl být ještě nižší a lehčí.

I s výkonným plug-in hybridním pohonem nový supersport dosahuje pohotovostní hmotnosti „jen“ 1 995 kilogramů, jež můžeme v nové éře elektrifikovaných luxusních hyperaut považovat za relativně nízkou. Pro zajímavost zároveň uvedeme, že nový atmosférický šestnáctiválec s mazáním se suchou klikovou skříní sám o sobě váží 252 kilogramů.

Bugatti Tourbillon tak zvládne akcelerovat z 0 na 100 kilometrů v hodině za 2 sekundy, dvoustovkou jede po pěti sekundách a tři sta zvládne do deseti sekund. Bugatti navíc uvádí, že sprint a následné zastavení z nuly na 400 kilometrů v hodině a zpět na nulu umí pod 25 sekund. Maximální rychlost má dosahovat až 445 kilometrů v hodině.

Jenže to miliardáři rozhodně nedostanou zadarmo. Sériová výroba nového modelu začne v roce 2026, továrna plánuje vznik pouhých 250 kusů a základní cena je od 3,8 milionu eur, zhruba 96,5 milionu Kč při aktuálním kurzu.

18.10.2024 7:00| autor: Pavel Kyncl | zdroj: Bugatti

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist