autoweb.cz > Uživatelské recenze technologie TomTom IQ Routes
Uživatelské recenze technologie TomTom IQ Routes
Nedávno na Autowebu proběhla soutěž o navigaci TomTom XL² s technologií IQ Routes. Výherci měli za úkol technologii IQ Routes Europe Traffic otestovat a napsat krátkou uživatelskou recenzi, jak se s ní žije každý den. Zde jsou jejich zkušenosti.Martin Tichý:
Navigace je na ovládání velmi jednoduchá a snadno se s ní pracuje. Nastavení i zadávání informací do navigace je rychlé a menu lehce pochopitelné i pro naprosté začátečníky. Výdrž baterie mě také mile překvapila. Funkce IQ Routes je pak naprostý luxus a ušetří spoustu času. Jen zpočátku mě mátlo, že jsem stejnou trasu o pár dnů dříve jel úplně jinudy. Navádění do jízdních pruhů je také docela užitečný pomocník na cestách. Co mě ale zklamalo, tak při zadávání adresy mi to v některých případech vůbec nedokázalo nabídnout číslo popisné, jen křižovatky na hledané ulici.
Stalo se mi to třikrát z deseti nastavovaných cílů. A přitom se nejednalo o malé vesničky, kde lišky dávají dobrou noc, ale o větší města. Ale to jsou ve výsledku jen nepodstatné detaily, podle kterých si navigaci asi nevybíráme. Pokud to shrnu celkově, tak jsem s navigací a hlavně s technologií IQ Routes velmi spokojen. Už teď se těším na tisíce kilometrů s navigací TomTom XL².Jan Dědič:
Funkce IQ Routes Europe Traffic je určitě zajímavá a má vysoký potenciál, obzvlášť s narůstajícím počtem uživatelů. Dle mé krátké (cca měsíční) zkušenosti se funkce reálně odráží na plánování tras. Délku, a někdy i průběh trasy, přístroj spočítá v závislosti na dni v týdnu a denní hodině. Časová odchylka mezi plánovanou a skutečně projetou trasou bývá do 5 %, u krátkých cest většinou do 10 %. Vliv funkce IQ Routes se pochopitelně projevuje především na vysoce frekventovaných trasách. Je zřejmé, že společnost TomTom aplikuje sebrané informace od uživatelů s určitým zpožděním, takže nepočítá s tvořícími se kolonami v důsledku i několikaměsíčních uzavírek nebo omezení.
V těchto případech je samozřejmě časová odchylka výraznější. Dále bych řekl, že zpoždění kvůli odpoledním zácpám v pátek nebo neděli bývá výraznější, než s jakým navigace počítá. Uvítal bych, kdyby společnost zařadila vliv zimního období na plánování cest. Navigace je ochotna vás vést úzkou místní cestou, na které je cedule „V zimě se neudržuje“. Celkově na mne funkce IQ Routes udělala dobrý dojem a věřím, že bude pro uživatele přínosem. Nezapomeňme ale při jízdě s GPS navigací používat v první řadě vlastní hlavu…Zdeněk Jaška:
Navigace TomTom XL² IQ Routes je ta nejlepší navigace, se kterou jsem kdy jezdil. Velká dotyková obrazovka nabízí přehledné ovládací prvky, které jsou logické a snadno pochopitelné i pro uživatele, který s ovládáním podobných přístrojů nemá zkušenosti. Škoda jen, že jsem navigaci nedostal na vyzkoušení na počátku léta, v době dovolených a dlouhých cest po Evropě. Takto jsem technologii IQ Routes Europe Traffic testoval pouze při cestě do práce a v blízkém okolí. Po několika nastaveních jsem si ale připadal, jako bych s přístrojem pracoval odnepaměti.
Přivítal jsem ukazatel rychlosti v konfrontaci s povolenou rychlostí. Seznam posledních cílů má dostatečnou kapacitu a lehce se tak vyhledá již jednou nastavený cíl cesty. Cestu do Brna v ranní špičce jsem díky technologii IQ Routes zvládl bez potíží a zdržení a ačkoli mě zpočátku hnala navigace zdánlivě delší cestou, ušetřil jsem ve výsledku více času, než kdybych stál v koloně. Za tím, co jsem napsal v první větě, pevně stojím, tato navigace je totiž moje první.