autoweb.cz > Ultima > Ultima RS je hypersport ze staré školy. Má 1 200 koní, manuál a žádné asistenty!
Ultima RS je hypersport ze staré školy. Má 1 200 koní, manuál a žádné asistenty!
Ultima i se po více než 35 let po svém vzniku stále drží jednoduchého receptu. Za relativně rozumné peníze nabízí nekompromisně rychlé vozy. A pokud jste opravdu zapálený petrolhead, můžete si jej postavit i ve vlastní garáži. K hlavním rysům vozů z Leicasteru vždy patřila lehká váha v kombinaci s pořádnými vidlicovými osmiválci oplývajícími nestoudným množstvím koňských sil. To vše v pěkně placatém balení nápadně připomínající staré prototypy LMP.
Nová Ultima RS si zachovává všechny hlavní rysy svých předchůdců, zároveň však jde ještě o krok dále. Stejně jako dříve bude možné postavit si Ultimu RS vlastními silami – dle vyjádření automobilky dokonce za peníze, za které se dá pořídit „všední“ BMW M3. V tomto případě se ale bavíme pouze základní verzi, která nabídne „pouhých“ 480 koní. V nabídce dále budou varianty s výkonem 650 koní, 800 koní a konečně 1 200 koní. Ty bude produkovat kompresorem přeplňovaný motor GM LT5 V8 o objemu 6,2 litru.
Schopnosti nejsilnější varianty automobilka zatím neupřesnila, musíme se tak spokojit pouze s čísly známými pro 800 koňovou specifikaci. Ta by měla zvládnout zrychlit na stovku za 2,3 vteřiny, 160km/h by měla pokořit za 4,8 vteřiny, čtvrtmíli spolknout za 9,2 vteřiny a ručičku tachometru vyhnat za hranici 400 km/h, dále už bude limitem zpřevodování.
Pro všechny Ultimy RS platí, že výkon bude putovat na zadní kola putovat výhradně skrze šestistupňovou manuální převodovku. Dvouspojka ani závodní sekvenční převodovka v nabídce jednoduše nebudou. Stejně tak se řidič bude muset obejít bez kontroly trakce, stability či ostatních elektronických systémů. Ultima RS nenabídne ani ABS. Váha by přitom měla začínat na 930kg. Víc na dřeň snad už ani jít nejde.