Týden na Autotube: Stará škola

Ari Vatanen byl na trati démon. Ale někdy je potřeba trochu zvolnit, třeba když řídíte mnohamilionový exemplář Jaguaru D-Type.

Pokud se závodní technika rozhodne šprýmovat, dějí se na dráze zajímavé věci. Ale nemusíte být ani profesionální závodník, aby byla legrace. Stačí, když máte hromadu peněz a nula talentu. Pak se neumíte s autem ani rozjet, i když má automat.

Naštěstí se to ale hemží po světě i schopnými jedinci. To dokazuje třeba Ari Vatanen, který na ostrově Man přímo zabijáckou rychlostí proháněl Opel Manta. Tehdy se ještě nehrálo na elektronicky řízené diferenciály a kontroly trakce, které má třeba Subaru WRX STI. Řidiči kamionů také potřebují spíše šikovné ruce než počítače.

Motorkáři se spoléhají na jiné věci než na elektroniku a hlavně nemají pud sebezáchovy. Jedině pak totiž brousí helmou o zem, jezdí rychlostí 500 km/h nebo prolétnou Nordschleife v rekordním čase. Anebo si jen postaví čtyřicetiosmiválcový nesmysl.Samozřejmě se opět driftovalo, protože kdo nepálí gumy s námi, pálí je proti nám. Vaughn Gittin tak dává Mustangu co proto, Ken Block se předváděl v Goodwoodu a Lexus LFA zahříval asfalt na okruhu. Některým ale stačí ke štěstí jen prachobyčejný burnout. Hlavně, když je kolem spousta kouře a smradu.

Také se pózovalo, což předvádí s oblibou třeba Veyron od Bugatti. Tentokrát se ukazoval v červeném chromu. A pózovali i policajti s novým Lotusem Evora. Legendární závodní Jaguar D-Type už má ale svoje odslouženo, takže může vysadit.

autoweb.cz

31.7.2011 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist