autoweb.cz > RUF > RUF Rt12
RUF Rt12
Nová generace Porsche 911 Turbo se objeví až v příštím roce a prodávat se začne ještě později, ale to neznamená, že byste si nemohli brousit zuby na přeplňovanou verzi současné 997 už dnes.
Jediný další výrobce Porsche na světě, německá firma RUF, totiž nedávno představila svou vlastní variaci na téma Turbo, obdařenou jako vždy extravagantními výkony. Pokud jde o samotný statut RUFu, v praxi funguje jako úpravce Porsche, ale jde na to tak zevrubně, že každé auto v podstatě úplně rozebere a pak ho opět složí dohromady s použitím vlastních dílů. V Německu a tudíž i v jiných koutech světa se proto na tuhle značku pohlíží jako na samostatného výrobce, i když s její nezávislostí je to trochu sporné. Nikdo nepochybuje o tom, že kdyby nebylo Porsche, nebyl by ani RUF.
Model Rt12 vychází z nové generace devětsetjedenáctky, která je zatím pouze atmosférická a vedle které se stále vyrábí 996 Turbo. Až na sdílený objem 3,8 litru, základní křivky karosérie a modernizovanou čelní masku s oválnými světly se jí však Rt12 příliš nepodobá. I když bude příští Turbo nevyhnutelně silnější a rychlejší než to současné a jeho výkon se bude podle posledních zpráv pohybovat kolem 450 až 500 koní, proti Rt12 to je pořád málo.
Motor RUF 3,8 se totiž s dvojicí turbodmychadel KKK vyšvihnul až na 530 koní a 750 Nm, a kdyby ani to někomu nemělo stačit, k dispozici jsou další dva stupně úprav – 560 koní a 790 Nm a vrcholově i 650 koní a 870 Nm.
Při objemu 3,8 litru to vychází na litrový výkon až 171 koní. Kdyby se takovému přístupu měl vyrovnat například současný dvousetkoňový Golf GTi, musel by povyskočit na 342 k.
Přiměřeně k těmto číslům je přepracovaná i aerodynamika, a to nejen stylisticky, ale i funkčně. Karosérie je o velikost širší, což je běžná praxe i u tovární řady 911. Odlišné a zároveň agresivnější jsou i přední a zadní nárazníky, zpětná zrcátka a viditelně i dvoupatrové elektricky stavitelné zadní křídlo, připomínající svou spodní úrovní kachní ocas uctívané verze 2,7 RS z roku ´73. Průduchy k mezichladičům jsou umístěny nad koly v horní části zadních blatníků.
Interiér je celokožený s lakovanými díly v barvě karosérie a RUF ho v porovnání s tovární verzí odlišuje jak hliníkovými pedály, tak i zeleným podsvícením přístrojů, vlastním volantem a anatomickými sedačkami s látkovým středem.
Velmi důležitým a zároveň atraktivním doplňkem je integrovaná ochranná klec, v případě Rt12 potažená alcantarou.
Snížený podvozek s nastavitelnou tuhostí je podle RUFu zkonstruovaný na nejvyšší rychlost 352 km/h, což je také v závislosti na motoru a na zakázku zvolených převodových stupních šestirychlostní ruční převodovky udávaná maximálka Rt12. Zrychlení z nuly na sto trvá 3,7 sekundy a je omezené spíše schopnostmi pneumatik než výkonem. I to je možná důvod, proč RUF udává pro všechny tři verze stejné zrychlení.
Jako novinku představuje možnost hydraulického zvednutí podvozku o 50 mm pro zdolávání různých překážek při parkování a na silnici.
Z jízdního pohledu je zajímavé to, že i s takovým výkonem má Rt12 v základním provedení pohon pouze zadních kol. Pohon všech kol je za příplatek, čímž se Rt12 přiklání více na stranu GT2 (upravené Turbo a pouze s pohonem zadních kol) než klasického Turba.
Rt12 se představuje s novým designem ráfků RUF, vpředu devatenáctipalcových s pneumatikami 255/35, vzadu s dvacetipalcovými 345/25. Pod koly takových rozměrů jsou velmi dobře vidět masivní osmipístkové hliníkové brzdiče a vrtané kotouče o průměru 380 mm (ekvivalent patnácti palců).
Cena je zatím známá jen pro úvodní verzi s 560 koňmi a v přepočtu se pohybuje kolem 7,8 milionu korun. Na ceně vrcholné verze 650 k se zatím „stále pracuje.“
redakce 4men