autoweb.cz > Callaway C16: 331 km/h za necelé 3 miliony
Callaway C16: 331 km/h za necelé 3 miliony
Na základě současného modelu a s použitím ověřených závodních technologií postavili lidé Reevese Callawaye přeplňovanou raketu o výkonu 616 koní.
Podle zmíněného zakladatele firmy představuje C16 přesně to, čím má správný Callaway být: nádherný vůz se špičkovými výkony, který je zároveň použitelný na každodenní jízdy.
Upravený vzhled má na svědomí designer Paul Deutschman, který pro Callaway pracuje už dvacet let. Pracoval na projektu Sledgehammer, na závodním speciálu založeném na Vette C4, i na modelech C7 a C12. Při vývoji nejnovějšího modelu C16 využili už od začátku počítačové modelování. Ani jediný panel karoserie na voze není sériový, všechny pocházejí přímo od Deutschmana.
V protáhlé přídi najdete šestilitrový osmiválec LS2, který v 6200 otáčkách produkuje 616 koní a při 4750 otáčkách disponuje točivým momentem 792 Nm. V reálném světě to znamená sprint na stovku za 3,3 sekundy a čtvrtmíli za 10,9 s. V případě kupé s manuální převodovkou je maximální dosažitelná rychlost 331 km/h. Motor přitom splňuje současné emisní normy a spotřeba se podle běžného měření pohybuje kolem 15,7 l/100 km ve městě a na rovných deseti litrech na dálnici.
Klíčem k masivnímu výkonu je i speciálně vyvinutý výfukový systém s typickými koncovkami tvaru D. Je vyroben z nerezové oceli a podle zkoušek patří k těm nejméně restriktivním pro tento typ motoru. A navíc o něm spousta lidí tvrdí, že je to výfuk, který Corvettám C5/C6 dodá ten nejúchvatnější zvuk ze všech.
Když už jsme nakousli převodovky, zákazníci mají možnost volit mezi dvěma šestistupňovými manuály, z nichž jeden má krátké převody prvních čtyř stupňů z kitu Z51 Performance Package, a šestikvaltovým automatem s přídavným řazením pádly pod volantem.
U takhle výkonného auta by se jen blázen nezajímal o to, jestli bude všechnu tu rychlost mít čím krotit. Kotouče C16 vás ale uklidní – na všech kolech mají průměr 355 mm, vpředu je svírají šestipístkové třmeny a vzadu čtyřpístkové. Do nějakých šestnáctipalcových kol by se taková monstra ani nevešla, takže C16 stojí na superlehkých kolech Callaway Dynamag o průměru 19 a 20 palců. Nejzajímavější je ale jejich konstrukce: středy a paprsky jsou z kované magnéziové slitiny, zatímco ráfky jsou karbonové. Původ mají na závodní dráze.
„Tajemství dobrých jízdních vlastností a přilnavosti leží pochopitelně v pneumatikách,“ říká Reeves Callaway. Jeho poslední výrobek obouvá jako tradičně gumy Yokohama o rozměrech 295/30 ZR19 vpředu a 345/25 ZR20 vzadu. Jenom na pneumatikách ale auto nejezdí, důležité je i spojení kol s podvozkem. Callaway vyvinul ve spoluprái s firmou Eibach nové nápravy Multi-Přo s vinutými pružinami okolo nastavitelných tlumičů. Majitel může měnit výšku podvozku, tuhost i samotnou geometrii kol. Jen tlumiče mají deset různých nastavení tuhosti.
Pokud budete mít to štěstí a do C16 někdy nahlédnete (oficiální dealeři jsou pouze v americkém Conecticutu a Californii, v německém Leingartenu a ve švýcarském Bonstettenu), uvidíte záplavu německé kůže a Alcantary. O podporu vaší tělesné schránky se postarají špičkové sedačky Recaro Pole Position, všude kolem najdete loga výrobce a pochopitelně také broušený štítek s výrobními údaji. Barvy interiéru i odstín vnějšího laku závisí čistě na přání konkrétního zákazníka.
Pokud máte Corvettu, můžete si jí od Callawaye nechat upravit dodatečně, koupit můžete každou jednotlivou součástku. Kompletně postavený a dobře vybavený Callaway C16 vás v přepočtu přijde zhruba na 2,7 milionu. To není tak špatné, co říkáte?
Honza Koubek