autoweb.cz > koupě ojetého auta > Trh s ojetými automobily: Jaké značky dominují v prodejích?
Trh s ojetými automobily: Jaké značky dominují v prodejích?
Nějaká čísla pro připomenutí, jak to vypadá na trhu s ojetinami. Tentokrát jde o statistiky inzertního serveru Annonce.cz. Nebudeme chodit kolem horké kaše – zásadní podíl v rámci nabídky serveru si drží Škoda s procentuálním zastoupením 24 % všech nabídek, pak je zde Renault s 11 % a Ford s 10 %.
Pokud se podíváme na modelové zastoupení jednotlivých výrobců, tak tady máme „evergreeny“ typu Octavia (celkem 43 % všech nabízených aut značky Škoda). Na druhém místě je Volkswagen a jeho Passat (35 % nabízených vozů této značky) a třetí pozici obsadil Ford s modelovou řadou Focus (30 %). Takže v podstatě také nic, co by bylo nečekané či převratné.
Prodejní čísla ojetých aut (a bohužel i stárnutí tuzemského vozového parku) souvisí s fenoménem českého řidiče, který při nákupu auta volí mírně ojetý vůz než zbrusu nový automobil. Podle zprávy Sdružení automobilového průmyslu bylo v polovině roku 2013 v ČR registrováno přes 4,7 milionu aut a pouze necelá 4 % z nich byla registrována poprvé. Průměrné stáří vozového parku je v ČR 14,2 roku.
zdroj: ANNONCE.CZ