autoweb.cz > Lamborghini > Třetí Lamborghini: SUV před sedanem
Třetí Lamborghini: SUV před sedanem
Ze všech renomovaných výrobců exkluzivních sportovních aut má právě Lamborghini nejblíž k myšlence vozu na každý den. Když průmyslník Ferruccio v roce 1963 začínal vyrábět auta, nechtěl závodit. Jeho snem byl dokonalý supersport na běžné ježdění. O téměř padesát let později se Lamborghini nachází v jiné pozici, ale pokud může SUV a sedany stavět Porsche, o to spíš mohou Italové. Mají jen malý problém: na obě varianty nejsou peníze.
O třetím modelu Lamborghini se mluví už dlouho, ale v posledním kole spekulací fandila internetová komunita sedanu po vzoru studie Estoque. Ten bezpochyby zapadá lépe do prapůvodní koncepce. Nezapomeňte, že první skutečně úspěšné Lamborghini, Espada z roku 1969, mělo čtyři sedadla.Bohužel čtvery dveře a konvenční luxus začínají být lehce přežité – konzervativní Evropa je stále chce, ale jiné trhy preferují SUV. A snad vám nemusíme připomínat, kdo dnes táhne poptávku po vozech Lamborghini. Čína už brzy předstihne USA na pozici největšího trhu značky.
Ani SUV od Lambirghini nebude bleskem z čistého nebe. Fanoušci značky dobře znají několik vozů LM, které svého času soupeřily s americkým Humvee. Monstra s dvanáctiválci Lambroghiini Countach se skutečně ujala jen v zemích, kde při kopání narazíte nejprve na ropu, a až hlouběji na vodu, ale neupadla v zapomnění. Nový model by nicméně nebyl podobně extrémní. Šlo by zcela jistě o SUV se samonosnou karoserií a dokonale silničním naladěním. Pohon všech kol je však přirozeně věcí jistou.Představitelé automobilky se nebojí mluvit v souvislosti s SUV o přeplňování. Model nemá být sportovním vozem – přestože ostřejšího naladění se Lamborghini kvůli image téměř jistě nevzdá, spojení „na každý den“ nezapomene použít nikdy nikdo z automobilky. Obratem zdůrazňují, že obě současné modelové řady zůstanou takové, jaké jsou dnes a přeplňování jim v žádném případě nehrozí.
autoweb.cz