autoweb.cz > McLaren > TranStar Dagger GT zadupe Veyron do země
TranStar Dagger GT zadupe Veyron do země
Projekty supersportů, schopných jet přes tři sta kilometrů za hodinu, se rodí a zanikají každý den. Málokterý uspěje. Magická čtyřstovka je mnohem problematičtější. Jako první ji pokořil Volkswagen, ovšem jen za cenu přímo gigantických investic do Bugatti a jeho Veyronu. Měli bychom tedy věřit společnosti TranStar Racing, že se svým Daggerem GT překoná kulatých pět set kilometrů v hodině?
Podobně kosmicky působí také další čísla. Stovka za 1,5 sekundy, 0-100-0 za čtyři sekundy či čtvrtmíle v čase 6,7 s s rychlostí v cíli přesahující 320 km/h. To vše s poznávací značkou. Prozatím jde jen o pohádku, která vypadla TranStaru z počítačové simulace. Dvousedadlový roadster Dagger GT existuje jen na papíře.Pokud se změní v realitu, bude vážit okolo 1360 kilogramů. Jeho karbonovou karoserii si TranStar postaví sám, u ostatních dílů se však vydá cestou nejmenšího rizika. To znamená minimum vlastního vývoje a co největší podíl osvědčených dílů od celé řady menších dodavatelů. To se týká celého pohonného ústrojí se šestistupňovou manuální převodovkou, stejně jako podvozku.
Dvěma turby přeplňovaný osmiválec o objemu 9,4 litru dodá Nelson Racing Engines. Tato společnost se už patnáct let věnuje vývoji a stavbě vysokovýkonných jednotek pro každodenní ježdění i všechny druhy závodů. TranStar slibuje, že motor Daggeru bude mít 1300 koní při použití obyčejného benzínu s oktanovým číslem 91. Speciální závodní palivo zvedne výkon ke dvěma tisícům koňských sil.
Premiéra čeká auto už brzy, první prototyp vyjede počátkem roku 2011. Pak zamíří do Bonneville, kde s pomocí aerodynamického hard-topu zaútočí na zmíněný rychlostní rekord. Prvních pět zákazníků se vozů dočká ještě téhož roku a ruční výroba bude pokračovat rychlostí deset kusů ročně. To vše za předpokladu, že společnost sežene dost zájemců. Cena okolo deseti milionů korun však vypadá v této kategorii příznivě
autoweb.cz