autoweb.cz > BMW > BMW M5 > Tramontana
Tramontana
Španělsko není země, kterou byste si automaticky spojovali se sportovními auty, alespoň ne ve stejném smyslu, ve kterém to v opačném případě platí třeba pro Německo či Itálii. Poslední a opravdu zajímavou značkou, pocházející ze Španělska, bylo v padesátých letech Pegaso.
V tomto roce se však mají objevit první auta nové firmy Tramontana, která se chce od ostatní supersportovní produkce odlišit hned v několika viditelných oblastech.
Nejnápadnější je pojetí prostoru pro pasažéry, který připomíná spíše trup letadla, než klasické auto. Dva cestující v něm sedí za sebou, přímo nad podélnou osou auta, což připomíná jak závodní monoposty, tak i například McLaren F1, a pro optimální umístění těžiště a ovladatelnost to věští samé dobré věci.
Celá konstrukce je z hliníku a karbonu a počítá z vidlicovým dvanáctiválcem s výkonem přes 500 koní. Tramontana neuvádí jeho zdroj, ale třeba se nebudeme plést, když budeme hádat, že jde o motor ze současných BMW M5 a M6.
Každý kus bude vyráběný na zakázku; v interiéru se má objevit dřevo a nerez, ale například i zlato, i když zrovna tento materiál se do interiéru sportovních aut moc nehodí. Zlato v interiéru naposledy představil Maybach.
Podle odhadů Tramontany se bude roční produkce pohybovat kolem dvanácti kusů.
redakce autoweb.cz