autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Toyota si od svého inovovaného modelu C-HR slibuje velké věci. V základu jej nyní pořídíte za 699 900 Kč
Toyota si od svého inovovaného modelu C-HR slibuje velké věci. V základu jej nyní pořídíte za 699 900 Kč
Designový kousek z dílny japonské automobilky se představil českým novinářům úplně poprvé, a to ve své finální podobě, která se moc neodchýlila od vizuálu konceptu. Najdete zde motiv spletených tvarů, který vyniká zejména v ostře řezaných křivkách na bocích vozidla, kde velkou roli hrají nové prvky v podobě zapuštěných klik dveří. Zajímavým prvkem jsou i zadní svítilny, které jsou spojené „světelnou linkou“, který uprostřed nese název modelu. Nechybí ani panoramatická střecha, která má, podle Toyoty vyladěnou funkčnost – v létě odráží infračervené paprsky tak, abyste tolik nemuseli používat klimatizace. V zimě naopak udržuje teplo v kabině vozu, abyste nemuseli tolik topit. Uvidíme, nakolik je tato funkcionalita reálná.
Futuristické vzezření
Zároveň má nová generace krátké převisy a k dispozici až 20palcová kola. Toyota sází na vizuálně pohledné dvoubarevné lakování, kdy se kontrastní černý lak střechy protáhne dolů až k zadnímu nárazníku a tříčtvrtečnímu panelu na zádi. „Snahou návrhářů bylo vytvořit hladký vzhled s těsněji sevřenými křivkami a dokonalým začleněním různých prvků včetně kamer, radaru a ostřikovačů světlometů v souladu s koncepcí „skrytých technologií“,“ vysvětluje produktový manažer Toyoty Václav Zikmund.
Pilot raketoplánu
Interiér je oproti tomu vytvořen tak, aby obklopoval řidiče a zprostředkovával mu pocit letce raketoplánu. „Veškeré ovládací prvky jsou soustředěny v zóně řidiče, zatímco horizontální uspořádání přístrojového panelu společně s designovým motivem „křídla“ evokuje v cestujících zdání, jako by je kabina obepínala, čímž ještě znásobuje pocit pohodlí,“ doplňuje Václav.
Za volantem nové Toyoty C-HR
Toyota C-HR používá nový plně digitální přístrojový štít o úhlopříčce 12,3″ (v závislosti na výbavové linii). Ke snadné čitelnosti přispívá ostrá grafika a rozdělení informací do různých zón. Zobrazení na displeji je možné upravovat podle upřednostňovaného obsahu nebo druhu aktuální trasy. K dispozici jsou tři přednastavená uspořádání, která je možno dále upravovat pomocí spínačů na volantu. Ke kvalitě zobrazování a snadnému používání přispívá konzistentní používání barev a typů písma v rámci přístrojového štítu a displeje multimediální soustavy.
Příjemné jsou i použité materiály uvnitř, stejně tak zvýšení praktičnosti vozu, kdy z kufru se stal opravdu velký zavazadelník z omyvatelných materiálů.
Bazarové C-HRko:
Už jde jen cestou elektrifikace
Toyota C-HR bude uvedena na trh se čtyřmi různými elektrifikovanými pohony – v základu si budete moci pořídit elektrická ústrojí 1,8 a 2,0 litru (HEV), jakož i plug-in hybridní elektrický model 2,0 litru (PHEV), nesoucí označení Hybrid 140, Hybrid 200, resp. Plug-in Hybrid 220. Provedení Hybrid 200 bude navíc k dispozici s inteligentním pohonem všech kol (AWD-i).
A protože všichni víte, že Toyota je leader, co se týká propracovanosti hybridních technologií, můžeme od páté generace hybridních motorů čekat vyvážení vyššího výkonu a nízkých emisí v souladu s potřebami a prioritami typických zájemců o vůz v automobilovém segmentu C. Zapracovali jak na zvýšení výkonu baterie a zároveň snížení hmotnosti, stejně tak upravili jednotku řízení energie a došlo k propracování hybridní převodovky.
První majitelé se budou z aut radovat už v prosinci, plug-in hybridní varianta pak přijede až na jaře 2024. Pokud po C-HR toužíte, měli byste si ho objednat co nejdříve – s výkupem a slevou se dostanete na cenovku 699 900 Kč (normální cena je 859 900 Kč), v nejvyšší výbavě pak na 849 900 Kč. (poté se dostanete už přes milion)