autoweb.cz > autosalon > Autosalon Detroit > Toyota Prius v: Hybridní MPV
Toyota Prius v: Hybridní MPV
Chřadnoucí Toyota se po letech slibů a spekulací konečně rozhodla vyjet s celou řadou modelů označených jednotně Prius. Prvním z nových aut bude MPV Toyota Prius v modelového roku 2012, který se začne prodávat v létě. Export do Evropy bohužel není v plánu. Písmeno „v“ ve jméně znamená versatility (všestrannost). V tomto konkrétním případě upozorňuje na větší kufr, auto má stále jen pět sedadel.Navzdory vyšší stavbě karoserie dokázali inženýři udržet součinitel odporu vzduchu na velmi slušné hodnotě 0,29. Pomohla jim skutečnost, že auto narostlo i do délky. Díky tomu má Prius v obrovský kufr – ve srvonání s běžným Priusem přibylo asi padesát procent místa. S 970 litry patří zavazadlový prostor k největším ve třídě mezi hybridními vozy vyčnívá o dvě hlavy. Je však zvláštní, že u Toyoty rozdělili opěradla zadních sedadel jen v poměru 60/40. Prostřední opěradlo tedy nelze sklopit samostatně a pohodlné cestování ve čtyřech s lyžemi bude problém.
Premiérou pro největší japonskou automobilku je velké plastové střešní okno. Nelze jej otevřít, ale interiér jistě prosvětlí výborně. Dnes už samozřejmostí je zástup inteligentních palubních systémů, které se do několika let zaručebě objeví i ve vašem autě. Toyota Prius v má v základní výbavě couvací kameru, startování tlačítkem, nebo asistent pro rozjíždění do kopce. Prozatím za příplatek do segmentu C míří pokročilé parkovací senzory, úsporná LED světla a radarový tempomat se systémem předcházejícím kolizím. Toyota by své zákazníky samozřejmě vůbec nepustila na silnici bez ESP a dalších zkratek se třemi i více písmeny.Technických detailů sdělili Japonci minimum, a to z prostého důvodu: Prius v má stejné pohonné ústrojí jako menší hatchback. Pohání jej tedy systém Hybrid Synergy Drive se čtyřválcem o objemu 1,8 litru a celkovým výkonem 136 koní. Toyota udává kombinovanou spotřebu 5,88 litru na sto kilometrů, která je na MPV slušná, byť Prius hatchback je se 4,70 l/100 km o poznání úspornější. Obě hodnoty jsou měřené podle normy EPA, protože pro Prius v spotřebu podle evropské metodiky neznáme.
Znát nejspíš ji ani nebudeme, Prius ve verzi MPV by na starém kontinentu kradl zákazníky modelu Verso. Toyota si nechce kanibalizovat prodeje. Její představitelé otevřeně prohlásili, že stojí místo Priusu v o hybridní Verso, kterého se však dočkáme nejdřív s příchodem příští generace modelu.
autoweb.cz