autoweb.cz > Toyota > Toyota Land Cruiser s novým osmiválcem
Toyota Land Cruiser s novým osmiválcem
Nazývat ikonickou Toyotu Land Cruiser jako SUV (Sport Utility Vehicle) je tak trochu nepatřičné a spíše by se to dalo chápat jako urážka. Na Land Cruiseru totiž není sportovní vůbec nic. Land Cruiser má ale za úkol fungovat všude. V poušti, na silnici, za polárním kruhem… Prostě tam, kde je dostatek kyslíku, aby se jeho osmiválec udržel při životě a dovolil tak benzínu ve spalovacích komorách hořet.
Proto se možná pozastavíte nad tím, proč má nový atmosférický benzínový osmiválec pod jeho kapotou relativně „malý“ papírový výkon 381 koní v 5600 ot./min. a točivý moment 545 Nm v 3600 ot./min. Motor musí totiž něco vydržet a umí spalovat i nekvalitní benzín s nízkým oktanovým číslem. Je nastaven také na práci v nízkých otáčkách a ne, abyste ho honili otáčkoměrem. Například 90 % točivého momentu je k dispozici v 2200 ot./min.S motorem spolupracuje šestistupňová automatická převodovka a v Land Cruiseru samozřejmě dostanete redukci, uzávěrky diferenciálů a asistenty pro sjíždění a vyjíždění svahů. Tohle je pravověrný luxusní off-road, tedy jedna z mála skutečných konkurencí pro Range Rover.
Na evropském trhu se bude samozřejmě nabízet i modifikovaný turbodiesel V8 4,5 litru, který nyní plní emisní normu Euro 5. Dostal přenastavenou řídící jednotku a také filtr pevných částic. Parametry (265 koní a 650 Nm) zřejmě zůstanou nezměněny. Jestli se benzínový osmiválec dostane k nám, nevíme, ale na trhu by se nadále měl udržet třílitrový čtyřválec na naftu a šestiválcový čtyřlitr spalující benzín.
Dalibor Žák