autoweb.cz > Toyota > Toyota Hilux > Toyota Hilux za 290 tisíc? Tenhle roztomilý pickup je boží, má však jednu chybu
Toyota Hilux za 290 tisíc? Tenhle roztomilý pickup je boží, má však jednu chybu
Toyota Hilux platí za jeden z nejlepších pracovních pickupů na světě. Jeho nesmírnou odolnost a spolehlivost prověřila i reportáž slavného Top Gearu, kdy s ním spadl věžák nebo ho zatopil mořský příliv. A také se traduje, že většina teroristů jezdí v Hiluxu.
Hilux je zkrátka právem ikonou, jenže to je vyvážené také ne zrovna nízkou cenou. Toyota však předsavila lidovější podobu svého pickupu. Jmenuje se Toyota Hilux Champ a na své poměry se pyšní neuvěřitelně nízkou cenou.
Vůz vycházející ze studie IMV 0 má sympaticky jednoduchý design jak zvenčí, tak zevnitř. Bílá barva karoserie doplněná nelakovanými plastovými díly a plechovými koly spolu s primitivním interiérem útočí na co nejnižší náklady, a tedy i cenu pro koncové zákazníky.
Přitom techniku skrývá poctivou. Pod kapotou pracuje buď atmosferický dvoulitrový benzinový čtyřválec s kódovým označením 1TR-FE o výkonu 139 koní a točivém momentu 183 Nm, nebo 2,7litrový čtyřválec 2TR-FE s parametry 166 koní a 245 Nm.
Podívejte se na videotest Toyoty Hilux
Naftové motory potom zastupuje turbodiesel 2GD-FTV o objemu 2,4 litru s výkonem 150 koní a točivým momentem 343 Nm. Základní benziňák je spárovaný s manuálním pětikvaltem, silnější zážehový a jediný vznětový motor potom se šestistupňovým automatem.
Bohužel pohon všech kol není k dispozici ani za příplatek. Tohle je spíš pracovní vůz určený pro řemesleníky nebo rozvážkový užitkáč nějakého květinářství spíš než drsný offroad, který vyjede kamkoliv a s čímkoliv. Zajímavé jsou i možnosti přestavby na kompaktní obytňák nebo potrhlý driftový speciál.
Hilux Champ existuje ve dvou délkách – kratší měří 4 970 mm, delší pak rovných 5,3 metru. Základem je pochopitelně žebřinový rám vycházející z tradičního Hiluxu známého i u nás. A tím se dostáváme ke kamenu úrazu.
Škoda pickupy
Toyota Hilux Champ je totiž určena výhradně pro asijské trhy, takže u nás si ji nepořídíte. Nicméně cena by vás možná mohla zlákat k individuálním importu. Třeba na thajském trhu činí základní cena 290 tisíc korun. A to je na takový kus poctivé mechaniky hodně dobré.