Toyota Hilux (2015): nesmrtelný pracant představen ve své další generaci

(+ videa) Vůz, který se svou spolehlivostí a výdrží proslavil v Top Gearu a na záběrech teroristických organizací ve všech koutech světa, vstupuje na trh ve své osmé generaci.

Světová premiéra jednoho z nejrespektovanějších pickupů na světě probíhala simultánně v Austrálii a Thajsku, kde se bude osmá generace Toyoty Hilux také vyrábět. Zrovna v těchto místech jsou auta podobného typu mimořádně žádaná, to ale neznamená, že se novinka nebude prodávat i jinde.

Jako spousta dalších vozů japonské jedničky patří také Hilux ke globálním modelům – již 16 miliónů kusů našlo své majitele ve 180 zemích světa, a pokud tento typ někde náhodou neprodávají, třeba z důvodu chybějících showroomů či tak triviálního detailu jako je silniční infrastruktura, svou cestu si tam terénní Toyota stejně najde.

Nová generace bude opět nabízena v několika karosářských verzích. Základem bude dvoudveřový pickup se sníženým podvozkem, nad ním bude stát přizvednutá varianta s prodlouženou kabinou a vrcholné provedení Double-Cab dostane budku se dvěma páry dveří. Právě tento model je dlouhý 5335 mm, široký 1855 mm a vysoký 1820 mm, zatímco osy náprav jsou od sebe vzdálené až 3085 mm.

Hilux je postaven na zbrusu nové platformě s žebřinovým rámem, tuhou zadní nápravou s listovými pery, přičemž výrobce bude prodávat hned tři typy odpružení: standardní, heavy-duty pro vozy v těžkém provozu a „comfort“ , který ocení zejména majitelé přepravující sebe i svůj náklad po převážně zpevněných silnicích.

V závislosti na konkrétním trhu se pod přední kapotou nového Hiluxu objeví hned několik pohonných jednotek. Základem se stane čtyřválcový diesel 2.4 s výkonem 167 koní a točivým momentem 343 Nm v kombinaci s pěti anebo šestistupňovým manuálem, zatímco ve spojení se šestistupňovým automatem bude tato pohonná jednotka naladěná na 162 koňských sil a 400 newtonmetrů.

Základním benzínovým agregátem se stane čtyřválec o objemu 2,7 litru se 163 koňmi a 246 Nm, který půjde objednat buď s pětistupňovým manuálem anebo šestistupňovým automatem. Vrcholný zážehový agregát má pro změnu válců šest a objem rovné čtyři litry, které vyprodukují až 282 koní a 376 newtonmetrů.

Nepochybujeme o tom, že se zrovna k nám tato benzínová „exotika“ nedostane, předpokládá se totiž, že pro Evropu je určen 2,8litrový naftový čtyřválec 1GD-FTV s výkonem 177 koní a maximálním točivým momentem buď 420 Nm (6st. man.) anebo 450 Nm (6st. aut.).

21.5.2015 1:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist