autoweb.cz > Toyota > Toyota GT86 > Toyota GT86 pokulhává za očekávanými prodeji, silnější verze je tak otázkou
Toyota GT86 pokulhává za očekávanými prodeji, silnější verze je tak otázkou
Není asi potřeba zastírat, že je Toyota GT86 společně se svojí sestrou Subaru BRZ jedním z našich neoblíbenějších sportovních aut. Za poslední roky je to auto, které dokáže za rozumné pořizovací i provozní náklady nabídnout kopu zábavy a průzračného řidičského potěšení. Podobně se k autu staví i téměř všechna média, ohlas veřejnosti i publicita auta je opravdu nevídaná.
Navzdory tomu se však zdá, že se najde jen malý vzorek zákazníků ochotný si auto skutečně pořídit. Jedním ze zásadních faktorů by neměla být ani tak cena, která je celkem férová, jako spíš možná nízký nominalní výkon. Gerald Killmann, viceprezident sekce výzkumu a vývoje Toyoty v Evropě se nechal na adresu „Hachiroku“ slyšet, že „jsou prodeje na všech hlavních trzích nižší, než se předpokládalo“. To určitě není dobrou startovní pozicí pro představení další verze.
„Rychlejší verze auta je to, co bychom si všichni přáli, ale na základě současných obchodních úspěchů je nyní těžké si opodstatnit obchodní stránku takového auta, podobně jako kabrioletu,“ dodal Killmann. Dále uvedl, že si automobilka není přesně jistá tím, co za nižšími prodeji přesně stojí, zvláště když bylo auto obrovským mediálním hitem. „Osobně si myslím, že by motor mohl být o něco silnější,“ nicméně dodal, že i přesto je silnější verze zatím spíše v nedohlednu.
Zajímavé je, že Subaru o silnější verzi BRZ STi celkem vážně uvažuje a dost možná i něco chystá. Paradoxní přitom je, že na počátku výroby byly prodeje rozloženy v poměru deset GT86 na každé jedno BRZ (alespoň na britském trhu, kde je o tyto vozy tradičně zájem), takže se buď automobilce Subaru daří lépe prodávat než Toyotě, nebo můžeme v nejbližší budoucnosti očekávat podobně smutně laděnou zprávu také o silnější verzi BRZ.
Pokud však o silnější Toyotu GT86 skutečně stojíte, nemusíte hned věšet hlavu. Naštěstí existuje dost možností, jak ze svého auta vydolovat pár koní navíc. Odověď by mohl mít také úpravce Gazoo Racing, který nedávno poodhalil koncept GRMN Sports FR Platinum, což je upravená Toyota GT86 s kompresorem o výkonu 330 koní a točivém momentu 431 Nm.