autoweb.cz > Toyota > Toyota GT86 > Toyota GT 86 a Subaru BRZ: Cosworth nadělí japonskému kupé výkon od 223 do 385 koní
Toyota GT 86 a Subaru BRZ: Cosworth nadělí japonskému kupé výkon od 223 do 385 koní
Dvoudveřové kompaktní kupé japonských koncernů Toyota a Fuji Heavy Industries považujeme za natolik komplexně vyladěný stroj, že nám jeho dvoulitrový čtyřválec FA20 poddimenzovaný nepřipadá, jsou ale řidiči, kterým jeho 200 atmosférických koní zkrátka nestačí. Právě pro tuto skupinu zákazníků připravila renomovaná značka Cosworth zajímavé balíčky, které zvládnou zvýšit původní výkon téměř na dvojnásobek.
První stupeň úprav ponechává původní hardware motoru téměř nedotčený. Takzvaný Stage 1 obsahuje přeprogramovanou řídicí jednotku a nerezový výfukový systém specializované společnosti Nameless Performance. Cosworth instalací tohoto paketu slibuje výkon 223 koní a společně s montáží nového nasávání s laděným rezonátorem se posune na o dalších pět koní výš.
Pokud nechá majitel auta vyměnit také původní svody za nové, s lepší tepelnou izolací, vylepšenou průchodností a o více než pětinu nižší hmotností, pomůže to podle Cosworthu navýšit výkon až na hranici 233 koní.
Pro ty, kdo považují vyjmenované modifikace pouze za předehru pořádnému tuningu, má Cosworth v rukávu také další, výrazně větší přestavby dvoulitru. Firma konkrétní detaily nepopisuje, ke Stage 2 a 3 zveřejní informace až během letošního léta, je ale zřejmé, že bez přeplňování turbodmychadlem nebo mechanicky poháněným kompresorem z motoru 330 koní dostane jen stěží, tím spíše, že v závodní specifikaci může mít FA20 až 385 koní.
Specialista na stavby závodních motorů se sídlem v Británii cenovky svých nových komponentů pro Toyotu GT 86, Subaru BRZ a Scion FR-S prozatím nezveřejnil, stejně jako neznáme ani termín zahájení prodeje, firma nicméně na svých stránkách vyzývá ke kontaktování prodejců, pokud vás jejich nabídka zaujala. V případě, že tak někdo z vás učiní, neváhejte se se svými zkušenostmi podělit.